رونمایی از ایمیل احراز هویت شده بومی

پست الکترونیک احراز هویت شده بومی به صورت رایگان و برای برقراری ارتباط بین شهروندان و دولت توسط سازمان فناوری اطلاعات رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پست الکترونیک (ایمیل) احراز هویت شده بومی در یک مراسم مجازی توسط معاون وزیر ارتباطات رونمایی شد.

معاون دولت الکترونیک درباره ضرورت ایجاد این ایمیل گفت: یکی از کانال‌هایی که باید برای ارتباط بین شهروندان و دولت ایجاد می‌شد، ایمیل بومی و تایید شده بود. برای این کار ایمیلی از قدیم در وزارت ارتباطات وجود داشت که افراد می‌توانستند روی آن برای خودشان یک ایمیل اختصاصی ایجاد کنند.

بهنام ولی زاده افزود: اکنون در سازمان فناوری اطلاعات ایمیل IRAN.IR را به یک ایمیل احراز هویت شده تبدیل کرده‌ایم تا به شهروندان بتوانند به صورت رایگان از طریق آن با دولت ارتباط برقرار کنند.

ولی‌زاده تاکید کرد: فرآیند کار به این صورت است که پس از ثبت‌نام کاربران در سامانه ایمیل ایران، کدملی، تلفن همراه و اطلاعات ثبت‌احوال به صورت آنلاین چک و احراز هویت می‌شوند.

پس از گذر از این مراحل، ایمیلی ساخته شود که صاحب آن مشخص است و اگر آن را به دستگاه دولتی ارائه دهند دستگاه او را به عنوان فرد احراز هویت شده قبول می‌کند. پشت این ایمیل، سرویس کدملی و ثبت احوال قرار دارد و از این جهت حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: این ایمیل به سامانه پیام ایران (کارپوشه ملی ایرانیان که در آن هر فرد ایرانی (اشخاص حقیقی / حقوقی) پس از احراز هویت، کارپوشه‌ای اختصاصی، یکتا، ایمن و قابل استناد دریافت می‌کند) نیز متصل است و می‌توان از آن طریق نیز یک ایمیل رسمی احراز هویت شده ساخت.  این ایمیل علاوه بر افراد حقیقی برای اشخاص حقوقی هم قابل استفاده است.

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  4