صدور کد مالیاتی برای متقاضیان جدید درگاه‌های پرداخت خودکار شد

از این پس با وب‌سرویس ارائه شده از سوی شاپرک به PSPها و پرداخت‌یارها امکان صدور خودکار کدمالیاتی برای متقاضیان جدید درگاه‌های پرداخت فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، درخواست صدور خودکار کدمالیاتی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درگاه پرداخت هم‌زمان با اجرای قانون ساماندهی درگاه‌های پرداخت و سامانه مودیان مطرح شده بود. در آن زمان بانک مرکزی وعده داد تا با همکاری سازمان امور مالیاتی امکان خودکار سازی صدور کد مالیاتی را فراهم کند.

در گام اول مقرر شده بود تا کدمالیاتی برای دارندگان فعلی درگاه‌های پرداختی که پرونده مالیاتی ندارند به صورت خودکار صادر شود. در این صورت دیگر نیازی به آنان به سازمان امور مالیاتی برای ثبت‌نام و درخواست کدمالیاتی نبود. همان زمان ارائه دهندگان سرویس‌ پرداخت از شاپرک و سازمان امور مالیاتی درخواست کرد تا این امکان برای متقاضیان جدید نیز فراهم شود.

شاپرک با همکاری سازمان امور مالیاتی وب‌سرویسی را فراهم کردند تا از طریق آن هم‌زمان با ارسال مدارک متقاضیان درگاه پرداخت، کد مالیاتی نیز برای آنان صادر می‌شود.

در این صورت دیگر نیازی به مراجعه مجزا به سامانه سازمان امور مالیاتی و درخواست کدمالیاتی و ثبت‌نام برای پرونده مالیاتی نیست و ضمن درخواست برای درگاه پرداخت به صورت خودکار در صورتی که مدارک متقاضی درگاه پرداخت تکمیل باشد برایش پرونده مالیاتی باز می‌شود و کدمالیاتی ارسال می‌شود.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی نیز پیش از این اقدام به ایجاد وب‌سرویس ارائه کدمالیاتی به صورت خودکار برای متقاضیان نماد اعتماد و درگاه پرداخت اینترنتی کرده بود. از طریق آن نیز متقاضیان نماد اعتماد الکترونیکی می‌توانستند به صورت هم‌زمان که درخواست نماد خود را ثبت می‌کنند درخواست درگاه پرداخت اینترنتی و همچنین کدمالیاتی کنند.

سرویس ارائه شده از طریق مرکز توسعه تجارت الکترونیکی فقط برای درگاه پرداخت اینترنتی است حال آنکه وب‌سرویسی که از سوی شاپرک راه‌اندازی شده است شامل تمامی کسب و کارهای فعال می‌شود.

از آذرماه سال گذشته قانون ساماندهی درگاه‌های پرداخت و سامانه مودیان اجرایی شد و طبق آن قانون مقرر شد تا برای تمامی درگاه‌های پرداخت یک کد یکتا اختصاص یابد و پیش از اقدام به ارائه درگاه پرداخت برای متقاضیان باید ابتدا کد مالیاتی برای آنان صادر شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄    =  1