اپل کلاهبرداری ۱٫۵ میلیارد دلاری در اپ استور را خنثی کرده است

اپل مدعی است که سال گذشته‌ی میلادی از انتشار یک میلیون اپلیکیشن مخرب در اپ استور جلوگیری کرده و نگذاشته ۱٫۵ میلیارد دلار تراکنش کلاهبرداری در اکوسیستم این شرکت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از زددی نت، اپل سال ۲۰۲۰ جلوی انتشار تقریبا یک میلیون اپلیکیشن «پرمخاطره یا آسیب‌پذیر»‌ را در اپ استور گرفته است تا نگذارد افراد سودجو به اطلاعات کاربرانش دسترسی پیدا کنند.

بر اساس آنچه ZDNet می‌نویسد، اپل ۴۸ هزار اپلیکیشن را به این دلیل رد کرده است که دارای قابلیت‌های مخفی یا توانایی‌هایی بوده‌اند که توسعه‌دهنده به آن‌ها اشاره نکرده است.

بیش از ۱۵۰ هزار اپلیکیشن به این دلیل حذف شدند که اپل آن‌ها را اسپم، کپیِ اپلیکیشن‌های دیگر یا گمراه‌کننده تشخیص داد.

اپل می‌گوید اپلیکیشن‌های گمراه‌کننده ممکن بود کاربران را به خرید غیر ضروری ترغیب کنند. در سال ۲۰۲۰ اعضای تیم بررسی اپ استور متوجه شده‌اند بیش از ۲۱۵ هزار اپلیکیشن، اطلاعات بیشتر از نیاز از کاربران می‌خواهند یا با داد‌های کاربران کارهایی منفی انجام می‌دهند؛ در همین راستا اجازه‌ی انتشار این اپلیکیشن‌ها روی اپ استور صادر نشد.

اپل ۴۷۰ هزار حساب کاربری توسعه‌دهنده را در سال گذشته‌ی میلادی مسدود کرده و به دلیل نگرانی از کلاه‌برداری، اجازه‌ی ثبت‌ ۲۰۵ هزار توسعه‌دهنده را نداده است.

اپل یک‌ سری اقدامات خاص برای شناسایی حساب‌های توسعه‌دهندگان کلاه‌بردار انجام می‌دهد و همین اقدامات به شناسایی ۲۰۵هزار توسعه‌دهنده‌ی جدید کلاه‌بردار منتهی شده است.

این شرکت می‌گوید به‌طور میانگین یک ماه پس از آغاز کار توسعه‌دهندگان کلاه‌بردار در اکوسیستم اپ استور، حساب کاربری آن‌ها برای همیشه مسدود می‌شود.

اپل می‌گوید متأسفانه گاهی اوقات حساب‌های کاربری توسعه‌دهنده صرفا با هدف کلاه‌برداری ایجاد می‌شوند و اگر نقض قوانین توسط توسعه‌دهنده «بزرگ یا مکرر» باشد، از فهرست Apple Developer Program حذف و حساب کاربری‌اش مسدود می‌شود. این شرکت در کنار رعایت پروتکل‌های نظارتی‌، نگذاشته است بیش از سه میلیون کارت اعتباریِ دزدیده‌شده مورد استفاده قرار بگیرد.

به ادعای اپل، اقدامات این شرکت در سال گذشته‌ی میلادی جلوی بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار تراکنش احتمالیِ کلاه‌بردارانه را گرفته است.

گزارش جدید اپل در حالی منتشر می‌شود که مدتی پیش اسنادی در دادگاه ثبت شد که بر اساس آن‌، قابلیت‌های امنیتی این فروشگاه آنلاین مورد بررسی موشکافانه قرار گرفته است.

بر اساس ایمیلی که در سال ۲۰۱۵ ارسال شده و هفته‌ی گذشته در دادگاه اپل و اپیک گیمز دیده شد، مدیران اپل ۲۵۰۰ اپلیکیشن مخرب را که ۲۰۳ میلیون بار توسط ۱۲۸ میلیون کاربر دانلود شده‌اند شناسایی کرده‌اند.

طبق سایر ایمیل‌های ارائه‌شده در دادگاه، اپل در حال بررسی شرایط است تا تصمیم بگیرد این موضوع را به کاربران اطلاع بدهد یا خیر. نمایندگان اپل نتوانسته‌اند مدرکی ارائه کنند که شرکت کوپرتینویی اسناد مربوطه را در اختیار کاربران قرار داده است.

 

 

منبع: زومیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5