شرکت خدمات انفورماتیک بابت هر سهم ۳۹۰ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالانه:

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک که روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه به ریاست جناب آقای دکتر صادقیان مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک و با حضور اکثريت سهامداران اين شرکت برگزارشد، با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم 390 ريال سود نقدی به ازای هر سهم به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، در این جلسه ابتدا جناب آقای مهندس "سید ابوطالب نجفی" مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، در گزارشی به بیان دستاوردها و عملکرد سال 1399 پرداخت و اظهار داشت: سال گذشته با شیوع گسترده بیماری کرونا، اقبال عمومی به خرید آنلاین و عملیات غیرحضوری بانکی، تداوم تشدید تحریم ها، تورم شدید و کاهش ارزش پولی، چالش تغییر قرن به 1400 و در همین حال، افزایش درخواست ها از سمت مشتریان عمده و بزرگ شرکت روبرو بودیم که با ظرفیت سازی مناسب توانستیم با موفقیت از این چالش ها عبور کنیم.

مهندس نجفی افزود: در سال 99 راه اندازی سامانه پرداخت موبایلی(کهربا)، سامانه پرداخت حساب به حساب(پل)، سامانه‌های ایمن و فاش در حوزه مبارزه با پولشویی و کشف تقلب، زیرساخت اجرای قانون چک، پیاده سازی سامانه متمرکز یکپارچه بانک تجارت، سامانه تخصیص ارز بانک مرکزی، توسعه شاهین و سایر پروژه های در دست اقدام همزمان با مدیریت چالش 1400 و تبعات ناشی از پاندمی کرونا بدون بروز هیچ گونه اختلال در ارائه خدمات به مشتریان و به تبع آن به مردم صورت گرفت.

وی در ادامه به استفاده روزانه 40 میلیون نفر از سامانه های شرکت اشاره کرد و افزود در سالی که گذشت 123میلیارد تراکنش در سامانه‌های حاکمیتی مدیریت شد و مبلغ این تراکنش ها به رقم بی سابقه 448 میلیون میلیارد ریال رسید که این میزان در مقایسه با سال قبل 23 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در بانک های طرف قرارداد نیز 36 میلیارد تراکنش با پایداری 99.9 درصدی سامانه ها مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک به ایجاد زمینه های درآمدی جدید از کارمزدهای ساتنا و پایا و در آینده نزدیک سامانه نماد اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: با مشارکت 10 بانک شرکتی تاسیس شده که قرار است برخی محصولات در قالب این شرکت به مشتریان ارائه شود. افزون براین ورود به حوزه بیمه، احراز هویت غیر حضوری و اعتبار سنجی نشانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مهندس نجفی در بحث توسعه پلتفرم های ملی، به ایجاد پلتفرم جدید با مشارکت شاپرک و سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و در ادامه در حوزه زیرساختهای حاکمیتی اظهار داشت: انتقال 21000 حساب دولتی به بانک مرکزی (نسیم) بسیار حائز اهمیت بود که همزمان با اوج ترافیک تراکنشهای پایان سال شاهد استفاده همزمان 4500 کاربر در این سامانه بودیم.

وی بر اهمیت داده‌ها در بانکداری نوین اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شرکت خدمات انفورماتیک سرمایه عظیمی را به شکل داده در اختیار دارد که کاربردی کردن آنها در قالب سرویس ها متکی به هوش مصنوعی، می تواند علاوه بر خلق ارزش و ایجاد درآمد برای شرکت، به تحولات مهمی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشور منتهی شود.

مهندس نجفی درحوزه ایفای مسئولیت اجتماعی به بیان برخی اقدامات از جمله ساخت مدرسه، کمک به آسیب دیدگان از سیل و زلزله، تامین نیازهای بیماران کرونا و نیز تامین نیازمندیهای اقشار محروم در برخی نقاط کشور اشاره کرد.

به گفته مهندس نجفی جهت گیری های کلیدی شرکت خدمات انفورماتیک در سال 1400 شامل، دیجیتالی کردن هرچه بیشتر با تمرکز بر بهبود تجربه مشتریان و حرکت به سمت تحول دیجیتال، گسترش سرمایه گذاری در پلتفرم های ملی، گسترش نوآوری باز و حمایت از کسب و کارهای نوپا به خصوص فناوران مالی، گسترش کاربرد هوش مصنوعی و سوق دادن نظام بانکی به سمت تحقق بانک هوشمند خواهد بود.

توسعه و ارتقای زیست بوم شرکت از طریق ایجاد فرصت برای سایر بازیگران و بازنگری در مدلهای کسب و کار مبتنی بر حضور دیگران، ایجاد زیرساخت لازم برای خودکارسازی بیشتر و عمیقتر فرایندهای بانکی بر مبنای هوش مصنوعی و خودکارسازی رباتیک فرایندها و نیز تمرکز بیشتر بر رایانش ابری و سرویس های بانکی ابرمحور، از دیگر جهت گیری های کلیدی شرکت خدمات انفورماتیک در سال جاری بود که توسط مهندس نجفی اعلام گردید.

در ادامه دکتر صادقیان مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با اشاره به برنامه ها و منابع درآمدی جدید مورد اشاره در گزارش مدیرعامل، این نوید را به سهامداران داد که شرکت خدمات انفورماتیک همچنان در زمره بهترین و ارزشمندترین سهام بازار سرمایه خواهد بود و نگاهی به خریداران سهام شرکت نیز بر ارزشمندی آن صحه می گذارد.

ریاست مجمع همچنین از زحمات مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و کارکنان شرکت خدمات انفورماتیک بابت عملکرد مطلوب سال 99 قدردانی نمود. در خاتمه مجمع با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم 390 ريال سود نقدی به ازای هر سهم  به کار خود پایان داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −    =  32