هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است

قائم مقام وزیر صمت:

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ما ۲۵۰ میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از وزارت صمت، محمدصادق مفتح در پایان نشست هم اندیشی برنامه‌های توسعه صادرات کشور که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های اقتصاد کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و داشتن اقتصادی مولد است و این در رأس فعالیت‌های کشور قرار گرفته است‌، اظهار داشت: ضرورت داشت تا جلسه‌ای مثل امروز و با مشارکت فعالان بخش خصوصی برگزار شود تا تصمیمات خود را برای سال ۱۴۰۰ با مشارکت فعالان اقتصادی تعیین کنیم.

وی افزود: از حجم ۲۵ هزار میلیاردی تجارت جهانی باید حداقل یک درصد سهم کشور ما شود. ما ۲۵۰ میلیارد دلار زمینه صادرات غیر نفتی داریم اما امروز فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف داریم.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: رسیدن به این هدف مستلزم برنامه ریزی و فعالیت در این حوزه است و ما به عنوان وزارت صمت مسئول پیگیری مشکلات تولید هستیم.

مفتح اضافه کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی با سایر ارگان‌ها مثل بانک مرکزی انجام شده است و هدف ما رسیدن به ۲۵۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات می‌تواند یکی از ابزارهای رسیدن به اقتصادی قوی باشد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: صادرات خدمات فنی مهندسی یکی از بخش‌هایی است که ظرفیت‌های خیلی بالایی در زمینه‌های مختلف مثل نفت، ساختمان، نساجی و غیره دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2