حمایت میلیاردهای حوزه فناوری از بیت کوین ، این بار نوبت مارک زاکربرگ است

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک (Facebook) و دیگر میلیاردر شناخته شده در حوزه فناوری، با شیوه‌ای عجیب حمایت خود از بیت کوین را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، زاکربرگ با ارسال پستی در شبکه های اجتماعی دو بز خود با نام‌های بیت کوین (Bitcoin) و مکس (Max) را معرفی کرده است. اما آیا این بدان معناست که فیس‌بوک بخشی از ذخایر نقدی خود را به بیت کوین تبدیل کرده است؟ برای فهمیدن این موضوع باید تا اعلام نتایج مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ این شرکت منتظر ماند.

بیت کوین، بزرگترین رمزارز دنیا، توجه برخی از بزرگترین میلیاردرهای حوزه فناوری را به خود جلب کرده است. در جدیدترین اخبار منتشر شده مارک زاکربرگ، بنیان گذار فیس‌بوک (Facebook)، با انتشار پستی در تایم لاین فیس‌بوک خود به نوعی حمایتش از بیت کوین را اعلام کرده است. وی در این پست تصویر دو بز را منتشر کرده و نوشته است: «بزهای من، مکس و بیت کوین.»
 

این پست زاکربرگ، گمان‌زنی کاربران رمزارز را به دنبال داشته است. برخی از آنها چنین برداشت کرده‌اند که فیسبوک به زودی به جمع دارندگان بیت کوین ملحق خواهد شد یا اینکه شاید قبلاً این سرمایه گذاری را انجام داده و صرفاً خبر آن را در گزارش مالی بعدی خود اعلام خواهد کرد. برخی دیگر از کاربران هم این تئوری را مطرح کرده‌اند که زاکربرگ از محل دارایی‌های شخصی خود بیت کوین خریداری کرده باشد.

چند هفته قبل دنیای کریپتو پر از زمزمه‌ها و شایعاتی شده بود که به خرید بیت کوین توسط فیس‌بوک اشاره داشتند و انتظار می‌رفت که آنها خبر این خرید را در گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ اعلام کنند. اگرچه مشخص شده است که این خبر صحت ندارد، اما پست جدید زاکربرگ باعث شده است تا بار دیگر موج جدیدی از حدس و گمان‌ها را به دنبال داشته است.

فیس‌بوک از سال ۲۰۱۸ به سختی در تلاش بوده است تا به دنیای رمزارز وارد شود. این شرکت قصد داشت تا رمزارز لیبرا (Libra) خود را که اکنون به دیم (Diem) تغییر نام داده، به بازار عرضه کند اما مشکلات بزرگی از سوی نهادهای قانون گذار مواجه شد. به هر حال، پست اخیر زاکربرگ با استقبال برخی از بازیگران بزرگ حوزه کریپتو مواجه شده است. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیان گذار اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital)، در این خصوص گفته است:

    “زمانی که زاکربرگ، دیوید مارکوس را از پی پال به استخدام خود درآورد تا تجارت رمزارز فیس‌بوک را مدیریت کند، من فهمیدم که او به یک بیت کوینر تبدیل خواهد شد. این یک راه طولانی و پر فراز و نشیب بود اما به بیت کوین خوش آمدی. کار تو و دیوید عالی بود. برای دیدن اتفاقات آینده لحظه شماری می‌کنم.”

 
حمایت میلیاردرها از بیت کوین

زاکربرگ اولین میلیاردری نیست که از بیت کوین حمایت می‌کند. افراد شناخته شده‌ای در دنیای فناوری همچون ایلان ماسک و جک دورسی نیز پیش از این و به صورت آشکارا حمایت خود از بیت کوین را اعلام کرده بودند و حتی شرکت‌های آنها نیز در این رمزارز سرمایه گذاری کرده‌اند.

فوریه ۲۰۲۱ شرکت تسلا (Tesla) با خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین، نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه گذاران نهادی بازار این رمزارز مطرح کرد. پیش از آن نیز شرکت اسکوئر (Square) مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار را به خرید بیت کوین اختصاص داده بود.

 

 

منبع: xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =