سقوط ۲۵ درصدی قیمت دوج کوین با وجود حمایت ایلان ماسک در برنامه زنده

در حالی که به نظر می‌رسید تمام بینندگان برنامه از عملکرد ایلان ماسک راضی هستند اما معامله‌گران چندان از صحبت‌های وی استقبال نکردند و این امر سقوط ۲۵ درصدی قیمت دوج کوین (Dogecoın) را به دنبال داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در نهایت نام دوج کوین، رمزارزی که کار خود را با یک شوخی آغاز کرد، توسط ایلان ماسک در برنامه ستردی نایت لایو (Saturday Night Live) آورده شد، اما بر خلاف چیزی که هودلرهای این رمزارز انتظار داشتند، اولین نتیجه این صحبت‌ها سقوط سهمگین دوج بود.

ایلان ماسک، کار آفرین و طرفدار بزرگ دوج، که اولین بار در اواخر آوریل به طور غیر مستقیم از حضور خود در این برنامه خبر داده بود، بالاخره در صحبت‌های آغازین خود در برنامه پرمخاطب و کمدی SNL به دوج کوین اشاره کرد. اشاره ماسک به دوج کوین در این برنامه نیز به شکل یک شوخی بود. وی در پاسخ به این سوال مادرش که آیا به مناسبت روز مادر به وی دوج کوین هدیه خواهد داد یا خیر، گفته است که این کار را خواهد کرد!

تنها چند دقیقه پس از این گفتگوی زنده، قیمت دوج کوین با ۲۵ درصد سقوط مواجه شد. بدین ترتیب قیمت دوج در ابتدای برنامه از تراز ۰.۶۶ دلار به تراز ۰.۵ دلار کاهش یافت. اما پس از آن و به تدریج روندی صعودی را تا تراز ۰.۵۲ دلار در پیش گرفت.

یک ساعت پیش از آغاز این برنامه قیمت دوج از اوج تاریخی خود در تراز ۰.۷۲ دلار به تراز ۰.۶۶ دلار کاهش یافته بود. شاید بتوان  علت این سقوط سهمگین را در دو دلیل عمده جستجو کرد: اول اینکه به نظر می‌رسد خود ایلان ماسک سعی کرده باشد پیش از هیجانی شدن بازار دنبال کنندگان خود را متقاعد کند که باید با احتیاط بیشتری معامله کنند و همچنین به نظر می‌رسد که بسیاری از سرمایه گذاران سود بدست آمده از دوج کوین‌های خریداری شده خود را به دیگر پروژه‌های رمزارز با ارزش بازار بالا انتقال داده باشند.

بعلاوه بری سیلبرت (Barry Silbert)، بنیان گذار و مدیرعامل دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) که شرکت مادر گری اسکیل (Grayscale) به حساب می‌آید اعلام کرده بود که در صرافی اف تی ایکس (FTX) یک سفارش فروش (پوزیشن شورت) روی دوج کوین باز کرده است. ولی در توییتر اعلام کرده بود که این سفارش فروش ارزشی معادل ۱ میلیون دلار دارد. او همچنین گفته بود که سود حاصل از این ترید به سازمان‌های خیریه اهدا خواهد شد.

این در حالیست که بسیاری از سرمایه گذاران دوج کوین امیدوار بودند و هستند که با خرید این رمزارز سود خوبی به دست آورند. چرا که دوج کوین همواره از بازاری احساسی برخوردار بوده است و کوچکترین اشاره یا شوخی یک شخص شناخته شده همچون ماسک در فضای مجازی افزایش قیمت آن را به دنبال داشته است. بنابراین انتظار می‌رفت که اشاره ایلان ماسک به دوج در یک برنامه مردمی‌تر باعث رشد مضاعف قیمت آن شود.

با این حال معامله گران این بار به گفته‌های ماسک واکنش مثبتی نشان ندادند و سقوط قیمت این رمزارز را شاهد بودیم. اما همچنان این احتمال وجود دارد که باز هم گفته‌های ایلان ماسک به افزایش قیمت این رمزارز محبوب کمک کند.

 

 

منبع: xblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  5