تمرکز ویزا بر پنج حوزه اصلی دارایی های رمزارز

در طول فراخوان گزارش درآمد شرکت خدمات مالی ویزا(Visa) برای دوره‌ی منتهی به ۳۱ام مارس که هفته‌ی گذشته برگزار شد، این غول خدمات پرداخت تعهدات خود به فضای دارایی‌های رمزارزی را تشریح کرد، که در این بین پنج حوزه‌ی اصلی که شرکت ویزا بر روی آن‌ها تمرکز دارد برجسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوینیت، ال کلی(Al Kelly)، رئیس و مدیر اجرایی شرکت ویزا صحبت‌های خود را با اشاره به این موضوع آغاز کرد که از نظر این شرکت بزرگ بازار دارایی‌های رمزارزی به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. اولی بیت کوین است که وی آن را دارایی «درجه‌ی اول» که توسط مردم نگهداری می‌شود، توصیف نمود.

وی در ادامه توضیح داد که رمزارز بیت کوین از نظر ویزا نوعی طلای دیجیتال با ارزش است. به گفته‌ی آقای کلی در مرحله‌ی دوم سایر ارزهای دیجیتال قرار دارند، از جمله رمزارزهای بانکی(CBDC) و رمزارزهای پایدار که توسط ارزهای فیات به صورت مستقیم پشتیبانی می‌شوند.

ال کلی برای توضیح بیشتر در رابطه با تمرکز شرکت ویزا اعلام داشت که: مدیرعامل شرکت خدمات پرداخت ویزا Visaتمرکز ما بر روی پنج فرصت مختلف و مبحث اصلی در این فضای رو به رشد است و من فکر می‌کنم که ما به طرز بسیار بزرگی به استفاده از آن متمایل شده‌ایم. این موقعیت بسیار خوبی است.

اولین فرصتی که مدیرعامل ویزا عنوان کرد: ارائه‌ی خدمات مربوط به مصرف‌کنندگان برای خرید این ارزهای دیجیتال و بیت کوین است.

وی در رابطه با این سرویس توضیح داد که: ما سخت در تلاشیم تا با همکاری کیف‌پول‌ها و صرافی‌های مبادله‌ی رمزارزی اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری ویزا به این خدمات دسترسی پیدا کنند.

آقای کلی همچنین توضیح داد که فرصت دوم «فراهم کردن امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد» است.

به گفته‌ی وی این سرویس بدان معناست که مشتریان بتوانند با استفاده از خدمات ویزا دارایی دیجیتال خود را به پول نقد یا اعتبار ویزا در حساب‌های خود تبدیل کنند، پولی که در مرحله‌ی بعد می‌توانند با استفاده از آن در ۷۰ میلیون فروشگاه طرف قرارداد ویزا به خرید کالا پرداخته و فوراً به مزایای بالقوه‌ی دارایی‌های دیجیتال پی ببرند.

همکاری با سایر فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال

ال کلی در بخشی از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر با بیش از ۳۵ پلت‌فرم فعال حوزه‌ی ارزهای دیجیتال همکاری نزدیک برقرار کرده‌ایم. کوین‌بیس، کریپتو دات‌کام، بلاک‌فای، فولد، بیت‌پاندا تنها چند نمونه از همکاران ما در این زمینه هستند. و این مطمئناً فرصت بزرگ دوم برای ماست.

سومین فرصت بزرگ در فضای دارایی‌های دیجیتال که ویزا بر روی آن تمرکز کرده است، ایجاد امکان ارائه‌ی خدمات رمزارزی به مشتریان توسط موسسات مالی و شرکت‌های حوزه‌ی فناوری مالی(فینتک) همکاری با ویزا می‌باشد.

کلی توضیح داد که شرکت ویزا یک API ایجاد کرده است که به موسسات مالی اجازه می‌دهد سرویس خرید، نگهداری و حتی مبادله‌ی ارزهای دیجیتال را ارائه کنند. این اولین نمونه در سیستم بانکداری ایالات متحده بوده و ما به نوعی پیشرو در این زمینه توصیف می‌شویم.

وی در ادامه اظهار داشت که چهارمین فرصت «تسویه حساب» است. کلی توضیح داد که: ما زیرساخت‌های خودمان را بروزرسانی کرده‌ایم تا به موسسات مالی اجازه دهیم از دارایی‌های دیجیتال، رمزارزهای بانکی و رمزارزهای پایدار استفاده کنند، این کار را هم با رمزارز پایدار USDC آغاز کرده‌ایم.

آقای کلی در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد که پنجمین و آخرین فرصت ایجاد شده در صنعت رمزارزها همکاری با بانک‌های مرکزی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21