عرضه انواع لوله در آراد آهن با قیمت رقابتی

کاربرد های لوله گازی چیست و مزایا و مصارف لوله گازی در صنعت چیست؟ قیمت لوله گازی چگونه تعیین می شود؟ قصد داریم در این مقاله به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

لوله گازی چیست

از محصولات فلزی پرکاربرد در بخش های مسکونی و پالایشگاهی، لوله های گازی هستند.  هر چند لو له های گازی برای مصارفی غیر از انتقال گاز هم کاربرد دارند، اما بیشترین کاربردشان در انتقال گاز در خطوط توزیع مختلف و گازرسانی به مناطق مختلف است. در این مقاله از آراد آهن قصد داریم به توضیح  مختصری راجع به لوله های گازی بپردازیم.

لوله های گازی

 زیر ساخت های مجتمع های مسکونی برای تکمیل و دریافت مجوز نیاز به لوله کشی های متعدد دارند که یکی از این موارد لوله کشی  برای گاز رسانی است. اجرای لوله کشی، یکی از ضروریات تکمیل و دریافت مجوز یک ساختمان مسکونی محسوب می شود، گاز رسانی به بخش های شهری و پالایشگاهی مختلف  با استفاده از لوله هایی موسوم به لوله های گازی انجام می پذیرد. مجریان پروژه های ساختمانی و مسکونی و صنعتی وپالایشگاهی هر کدام با توجه به پروژه خود لوله های گازی با سایز و ضخامت مناسب با پروژه خود را سفارش می دهند و انتخاب لوله ها با سایز و ابعاد و ضخامت مناسب کاملا  بسته به نیاز پرو ژه صورت می پذیرد. اما برای هر بخش لوله های گازی با استاندارد مشخصی تولید و روانه بازار می شود. کیفیت این لوله ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است چون با جان و امنیت جانی افراد و ساختمان سر و کار دارد.

مواد اولیه لوله گازی از ورق های آهنی و ورق های فولادی با ضخامت های مختلف تهیه می شود و با دو روش، نورد سرد و گرم در کارخانه تولید می شود. در یک تقسیم بندی کلی لوله های فلزی گازی  با توجه به مکان نصبشان به دو دسته لوله گازی  رو کار و لوله گازی  توکار تقسیم بندی می شوند. بهترین روش نصب برای لوله های گازی و اصولی ترینشان نصب لوله به صورت رو کار است لوله هایی که به صورت  توکار _قرار است_ نصب شوند، لازم است تحمل فشار بالا را داشته باشند زیرا در مرحله استفاده بیم این می رود که زیر مصالح دچار شکستگی شوند، به همین دلیل است که لوله هایی گازی که قرار است به صورت توکار نصب شود را در ضخامت های بالا تولید می کنند.

کاربردهای لوله گازی

در سطرهای ابتدایی همین مطلب به این موضوع که از لوله های گاز برای انتقال مواد دیگری مانند مایعات_ نیز مورد استفاده قرار می گیرد_ هم اشاره شد. استفاده از لوله های گازی در تمامی ساختمان های کوچک و بزرگ مسکونی به چشم می خورد به همین دلیل می توان ادعا کرد که بیشترین کاربرد لوله های گازی جهت گاز رسانی شهری و منطقه ای است که خانه های مسکونی بخشی بزرگی  از این موارد را تشکیل می دهد. علاوه بر این در سوله های صنعتی و نیروگاهها و پالایشگاهها و در پتروشیمی هم موارد زیادی از استفاده از لوله های گازی را می بینیم. لوله کشی سیستم های هوای فشرده نیز یکی از موارد استفاده از لوله های گازی است، در ایستگاههای مختلف نیز برای انتقال گاز به مصرف کننده نیز کاربرد دارد.

استفاده از لوله های گازی با استاندارد و اطمینان از استحکام آن یکی از ضروریات است و با ایمنی و سلامت افراد و ساختمان ارتباط مستقیمی دارد، شاید خبرهایی راجع به آتش سوزی های بزرگ را بر اثر نشت گاز در اخبار به گوشتان خورده باشد به همین دلیل است که حتی بعد از نصب لوله های مورد نظر باید از نظر درستی اتصال و سلامت بدنه مورد بررسی دقیق قرار گیرند. به همین دلیل است که روی نصب لوله های گازی به صورت رو کار تاکید می شود و به تنها در مواردی که چاره ای نداریم این لوله ها ناگزیز به صورت زیر کار نصب می شوند.

مزایای استفاده از لوله گاز

این موضوع که لوله های گازی ، تا حد بسیار زیاد کار انتقال گاز و مواد را تسریع کرده است بر کسی پوشیده نیست اما نمیتوان از سایر مزایای این لوله ها غافل بود

سهولت نصب : جای گذاری لوله ها هر چند نیاز به دقت دارد اما نصب آن آسان است

اتصال آسان: لوله های گازی را به گونه ای می توان جوش داد که محل اتصال بسیار مستحکم بود و نگرانی از حیث نقطه عطف و نشت مواد از موضِع مورد نظر نخواهد بود حتی در صورت که فشار به محل جوش وارد شود می توان این اطمینان را داشت که لوله دچار مشکل نخواهد شد

انعطاف پذیری: خمش بالای لوله های گازی در مواردی که نیاز به تغییر زاویه وجود دارد_ در مرحله اجرای لوله کشی_ به کمک می آید و این انعطاف پذیری موجب سهولت اجرای لوله کشی می شود، این لوله ها قریب به 25 برابر قطر خود قابلیت خمش دارند

مقاومت در برابر خوردگی : طول عمر این لوله ها بالاست و در برابر مواد شیمیایی دچار نقصان نمی شوند و همین خصوصیت دغدغه فرسایش و خوردگی را در برابر ترکیبات شیمیایی برطرف  می کند. لوله های گازی تولید شده با نورد گرم و ضخامت بالای 2 میلی متر در برابر پیچش و خمش و فشارزیاد تحمل بالایی دارند

طول عمر: طول عمر لوله های گازی استاندارد حدودا 50 الی 100 سال است و یکی از دلایل محبوبیت این لوله ها همین موضوع است که منجر به کاهش هزینه انسانی و هزینه جایگزینی این محصولات می شود

 قیمت لوله گازی

قیمت لوله های گازی با توجه به فاکتورهای مختلفی مشخص میشود برخی از این فاکتورها مربوط به بخش تولید و مواد اولیه وبخشی نوسانات بازار آهن است و برخی دیگر مرتبط با نیروی انسانی می باشد که هر کدام از این فاکتورها نقش تعیین کننده ای در قیمت لوله گازی دارد. فاکتورهای  ضخامت ، طول لوله و سایز و…  این محصول، مانند سایر محصولات آهنی تاثیرمستقیمی روی قیمت لوله دارد. در بخش کاربردهای لوله گازی اشاره ای به انتقال گاز از ایستگاههای تقلیل فشار با استفاده از لوله های گازی شد، این لوله ها با قطرها و ضخامت مشخصی تولید می شوند و مقاومت بالا با وزن زیاد دارند ولی نباید هنگام نصب و اتصال فشار زیاد به این لوله ها وارد شود، این محصولات طبق شرایط و با ویژگی ها و استاندارهای خاصی به صورت سفارشی تولید می شوند و مسلما قیمتی متفاوت با قیمت لوله های گاز خانگی که برای مصارف مسکونی تولید می شوند، دارند.

قیمت لوله گازی خانگی

در منازل مسکونی یکی از نیازهای لاینفک هر ساختمانی اجرای  لوله کشی گاز برای انتقال گاز است. لوله های گازی با سایزهای مختلف مناسب مختص منازل مسکونی با اتصالات مرتبط بااین لوله ها نیز مطابق با استاندارها تولید و برای انتقال گاز از شبکه خطوط لوله تغذیه و لوله شبکه توزیع مورد استفاده قرارمی گیرندو برای استفاده از شبکه توزیع گاز باید از لوله گاز خانگی استفاده شود. همانطور که اشاره شد قیمت لوله گازی خانگی نیز ارتباط مستقیم با نوسانات آهن در بازار دارد و نسبتش با نوسانات قیمت فولاد ارتباط مستقیم دارد. یکی از مراجع معتبر فروش انواع محصولات آهنی که قیمت روز لوله های گازی و سایر محصولات آهنی را به صورت روزانه اعلام می کند  شرکت بزرگ آراد آهن است. علاقه مندان به اطلاع از قیمت لحظه ای و روز لوله های گازی  می توانند برای اطلاع از قیمت روز لوله گازی و خرید کلیه محصولات آهنی با شماره تلفن آرادآهن  34055-031  تماس بگیرید و یا با مراجعه به سایت آرادآهن و یا عضویت در کانال تلگرام آرادآهن از قیمت روز لوله های گازی مطلع شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  ⁄  22  =