زبان جامع مبتکران

به همان اندازه که دروس تخصصی در کنکور اهمیت دارند، دروس عمومی نیز مهم هستند و در رتبه ی داوطلب تاثیر به سزایی دارند. یکی از مهم ترین این درس ها زبان انگلیسی است که دانش آموزان برای موفقیت در آن با مشکل روبه رو می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کتاب های کمک آموزشی و تستی زیادی وجود دارد اما یکی از برترین کتاب های کمک آموزشی زبان جامع مبتکران نام دارد که سه کتاب در یک کتاب جمع آوری شده است. یکی از معروف ترین کتاب های انتشارات مبتکران کتاب زبان جامع مبتکران است.

این کتاب نوشته ی دکتر شهاب اناری و روزبه شهلابی است که در ۵۰۴ صفحه تهیه شده است.

به صورت کوتاه می خواهیم دکتر شهاب اناری را به شما معرفی کنیم. دکتر شهاب اناری دانش آموز دبیرستان تیزهوشان تهران بوده، در سال۱۳۷۶ رتبه ی یک کنکور را کسب کرده و بیش تر از ۲۰ نوع کتاب در زمینه های مختلفی از جمله زبان انگلیسی را نگارش کرده است.

درسنامه :

درسنامه ی این کتاب به نحوی طراحی شده است که برای  داوطلبانی که در هر سطحی(قوی، متوسط، ضعیف) باشند نیاز آن ها را برطرف می کند. همه ی توضیحات مربوط به گرامر، کلوز تست، واژگان و درک مطلب به شکل کامل بیان شده است.

نویسنده ی کتاب با زبان ساده و روان مطالب گرامر را همراه با تمامی نکات کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم بیان می کند.

در لا به لای درسنامه نکات کنکوری نیز مطرح شده است.

در این کتاب در پایان فصل ها آزمون وجود دارد که شامل تست های استاندارد است.

این کتاب دارای ۱۷۵۰ تست می باشد که ۴ بخش را شامل می شود :

۱)تست های سطح یک :
حل تست های این بخش برای همه ضروری است. در این قسمت همه ی نکات را برای فهم بهتر مطالب بیان کرده اند.
۲) تست های نوادگان شکسپیر :
سطح تست های این بخش به نسبت بقیه بالاتر است. برای دانش آموزان  با سطح قوی تر مناسب است.
۳) تست های مروری :
در این بخش سوالات از درس های قبلی مطرح می شود تا مباحث گذشته برای آن ها مرور شود.
۴) تست های کنکوری :
این بخش نیز از سوالات کنکوری سال های گذشته است تا دانش آموزان با سوال های کنکور و دیدگاه طراحان آشنا شوند.

 قسمت های اصلی زبان جامع مبتکران :

زبان دوازدهم :
که در این بخش آموزش گرامر، پرسش های گرامری با پاسخ های تشریحی، آموزش واژگان، سوالات واژگان با پاسخ تشریحی، آموزش تکنیک درک مطلب، سوالات درک مطلب و کلوز تست با پاسخ های تشریحی بیان شده است.
زبان دهم و یازدهم :
شامل درسنامه  از گرامرهای درس های دهم، یازدهم و دوازدهم، سوالات تستی از گرامر و واژگان و پرسش های درک مطلب و کلوز تست از موضوعات درس های دهم، یازدهم و دوازدهم می باشد.
پاسخ نامه تشریحی :
کتاب علاوه بر پاسخنامه کلیدی، پاسخنامه تشریحی نیز دارد.
در این بخش همه ی گزینه ها بررسی شده است و حتی علت نادرست بودن گزینه های دیگر هم بیان شده است.
به شما توصیه می کنیم که اگر تست ها را پاسخ صحیح زدید  هم به پاسخ نامه تشریحی نگاهی بیندازید.

آزمون های جامع :

در پایان هر فصلی یک آزمون ۲۵ سوالی طراحی شده است که ۴ سوال گرامر، ۵ سوال واژگان، ۵ سوال کلوز تست و دو متن که ۴ سوال دارد. مدت پاسخگویی به سوالات ۲۰ دقیقه است و هدف از طرح این آزمون آشنا شدن داوطلبان با سوال کنکور و قرار گرفتن در فضایی شبیه به کنکور می باشد.

بخش ضمیمه :

در انتهای کتاب زبان جامع مبتکران بخشی به نام ضمیمه وجود دارد که همه ی نکات مهم سال های هفتم تا دوازدهم را شامل می شود که شامل ۵ بخش با عنوان افعال چند کلمه ای زبان، هم آیی های مهم زبان، پیشوند ها و پسوند های مهم، افعال بی قاعده و با قاعده و اصطلاحات مهم زبان هفتم تا دوازدهم می باشد.

واژه نامه جیبی :

 یکی از مهم ترین ویژگی های این کتاب داشتن واژه نامه جیبی رایگان است که شما در هر زمان و مکانی که خواستید می توانید به مرور واژگان بپردازید. زیر همه ی واژگان مهم که جزو هزار لغت پر کاربرد در انگلیسی هستند نیز خط کشیده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  38