کلاب هاوس همانند یک رادیو درحال پخش است

کلاب هاوس همانند یک رادیو درحال پخش است و در آنجا خبری از عکس و فیلم نیست که می‌توانید به آن گوش بسپارید البته شما با عضو شدن در گروه‌هایی می‌توانید در آنجا نظرات خود را به صورت صدا بیان کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نرم افزار کلاب هلاوس (Cloub House) پس از انتشار اولیه‌اش در آمریکا در مدت زمان کوتاهی شاهد فعالیت افراد معروفی مثل ایلان ماسک، مارک زاکربرگ و بسیاری از خواننده و سلبریتی‌های ایالات متحده در آن بود.

روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید که سرمایه‌گذاران خطرپذیر همین حالا کلاب‌هاوس را بیش از یک میلیارد دلار ارزش‌گذاری کرده‌اند.

چندی نگذشت که از نرم افزار کلاب هاوس در سایر کشورهای جهان نیز استقبال بی‌نظیری به عمل آمد به طوری که در کمتر از یک سال عمر خود بیش از ١۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد. البته وجود این نرم افزار که بیشتر شبیه به یک رادیو زنده است به مذاق بعضی از کشورهای جهان مثل چین خوش نیامد و با وجود استقبال گسترده مردم از این شبکه اجتماعی جدید، مسدود شد.

کلاب هاوس همانند یک رادیو درحال پخش است و در آنجا خبری از عکس و فیلم نیست که می‌توانید به آن گوش بسپارید البته شما با عضو شدن در گروه‌هایی می‌توانید در آنجا نظرات خود را به صورت صدا بیان کنید.

در نرم افزار کلاب هاوس تنها چند نفر حاضر در گروه امکان صحبت کردن دارند و افراد دیگر پس از بلندکردن دست می‌توانند به گفت وگوها بپیوندند. البته این را به یاد داشته باشید که در این شبکه اجتماعی گفت وگوها ضبط نخواهد شد، پس برای شنیدن صحبت‌های مورد علاقه خود باید در قسمت علاقمندی‌ها موضوعات مهم برای خودتان را مشخص کنید تا پیش از آغاز گفت وگوها از آن باخبر شوید.

هرچند که می‌توان از کلاب هاوس برای مکالمه با دوستان و اقوام استفاده کرد اما حضور چهره‌های سیاسی، افراد مشهور و خواننده‌ها و امکان گوش دادن به صدای آن‌ها تصور مکانی دوستانه را برای شما بازسازی خواهد کرد به گونه‌ای که انگار با ایلان ماسک در اتاقی نشسته‌اید و به سخنانش به دقت گوش می‌دهید.

نرم افزار کلاب هاوس تنها برای موبایل‌های هوشمند با سیستم عامل (ios) در دسترس است و نسخه اصلی اندرویدی آن، هرچند که قول انتشار آن داده شده، به فروشگاه‌های نرم افزار وارد نشده است. البنه به یاد داشته باشید برای استفاده از نرم افزار کلاب هاوس لازم است که یک نفر که پیشتر از شما این نرم افزار را مورد استفاده قرار داده دعوت کند. پیشنهاد می‌شود هم اکنون اطلاعات خود را در کلاب هاوس وارد کنید تا نام کاربری شما رزرو شود، پس از آن کلاب هاوس به صورت خودکار برای مخاطبین تلفن همراه شما که از این نرم افزار استفاده می‌کنند پیام می‌فرستد تا دعوت‌نامه برایتان ارسال شود.

اکنون رقیب‌هایی نیز برای کلاب هاوس پیدا شده‌اند، شرکت سوئدی اسپاتیفای در حال حاضر بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان است و قصد دارد بر تمام جنبه‌های سرویس‌های صوتی آنلاین ازجمله پادکست، کتاب‌های صوتی و چت صوتی زنده مسلط شود. در همین راستا اسپاتیفای برای جذب کاربران جدید و افزایش درآمد تبلیغاتی خود، تابه‌حال بیش از یک میلیارد دلار برای خرید شرکت‌های پادکستی هزینه کرده است تا بیش از ۲ میلیون پادکست به پلتفرم خود اضافه کند.

بلومبرگ با استناد به منابع خود می‌گوید که اسپاتیفای با استخدام ۱۰۰ نفر و مذاکره با استعدادهای این حوزه برای تولید محتوای اختصاصی، به‌صورت جدی به‌ دنبال کسب سهم قابل توجهی از بازار جدید است.

چت صوتی زنده که توسط اسپاتیفای و دیسکورد دوباره به شهرت رسیده است، شباهت زیادی به برنامه‌های رادیویی دارد که به شنوندگان اجازه می‌دادند به‌صورت زنده در مباحثه شرکت کنند.

کلاب هاوس به عنوان یک ایده عالی در عرصه جهانی مورد استقبال عمومی قرار گرفته و در ایران نیز افراد زیادی به استفاده از آن روی آورده اند. هرچند در ماه‌ گذشته اخباری در خصوص فیلترینگ و یا کاهش پهنای باند این نرم افزار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد اما فعلا تصمیم رسمی مسدودسازی این نرم افزار گرفته نشده است.

 

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1