دریافت کد شهاب برای تمامی اشخاص الزامی است

بر اساس الزام بانک مرکزی، دریافت کد شهاب برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که مایل به استفاده از خدمات بانکی هستند، الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ارایه خدمات بانکی به مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملی ایران که حساب آنها فاقد کد شهاب بوده، با محدودیت مواجه است.

این امر در راستای اجرای مصوبات کمیته عالی مبارزه با پولشویی و الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ شده باشد.

شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به‌صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک‌ها به‌صورت یکسان تعریف می‌شود؛ درواقع مشتریان بانکی که دارای حساب‌های جداگانه در بانک‌های مختلف هستند، کافی است از طریق یکی از بانک‌ها کد شهاب دریافت کنند تا در بانک‌های دیگر از همان کد استفاده شود.

استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab  و بازوی ble.ir/shahab_bot   در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است.

مشتریانی که پس از مراجعه به این سایت و بازوی بله متوجه شدند هنوز کد شهاب ندارند، می توانند با مراجعه به شعب بانک و تکمیل اطلاعات خود، آن را دریافت کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  28  =  37