همتی و دژپسند فردا مشکل وضعیت فعلی بورس را بررسی می کنند

بعد از ریزش های متوالی شاخص بورس و ضرر حداقل 50 درصدی سهامداران بازهم خبر رسیده که بناست جلسات مشترکی بین دولت و مجلس برای بررسی علل و عوامل وضعیت فعلی بورس و راه‌های برون رفت از این مشکلات، تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در روزهای اخیر، رئیس جمهور بار دیگر اعلام کرده حمایت از بورس جزء اهداف اصلی دولت است البته این سخنان در شرایطی مطرح می شود که بعد از دعوت رئیس جمهور و دولت از مردم برای ورود به بورس، ریزش های بورس آغاز شده و با گذشت چند ماه هنوز هم متوقف نشده است.

ضررهای سنگین سهامداران در بورس آنهم بعد از دعوت دولت از مردم برای حضور در بورس موجب اعتراض های متعدد بورسی ها شده تا جایی که در هفته های اخیر به دفعات شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی از سوی این گروه بودیم.

بعد از سقوط بی سابقه بورس، سران قوا نیز در جلساتی به بررسی موضوع بورس پرداختند ولی نتیجه ای عاید سهامداران نشد؛ مشابه این جلسات بین دولت و مجلس هم برگزار شده بود که نتایج آنها هم هیچ بوده است!

با این وجود اما خبر رسیده که بناست فردا جلسه مشترکی بین وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی با رئیس مجلس در خصوص موضوع بازار سرمایه تشکیل شود.

محسن علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس در همین ارتباط  گفت: امروز جلسه ای با سازمان بورس داشتیم در خصوص بازار سرمایه، موضوعاتی را که بحث کردیم بناست در جلسه مشترک رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح شود؛ در صورت تصویب به شورای سران قوا می رود.

وی در تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بورسی‌ها گفت: یکی از موارد این بود که تخفیفی در نرخ خوراک شرکت های پالایشی بگیریم؛ موضوع دیگر مالیات نقل و انتقال سهام که بلافاصله به حساب سازمان مالیاتی واریز می شود را در حساب جداگانه ای نگه داریم و بعد در صندوق حمایت از بازار  مورد استفاده قرار دهیم. ضمن اینکه پیگیری جدی برای واریز یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی نیز مورد بحث بود.

باید منتظر ماند و دید که جلسه فردای رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد با رئیس مجلس دستاوردی برای بازار سرمایه خواهد داشت یا روال مانند ماه‌های قبل خواهد بود!

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1