کلاهبرداری سایبری با بهانه کمک به نیازمندان در ماه رمضان

پلیس فتا هشدار داد؛

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با کارهای تبلیغاتی به بهانه کمک به نیازمندان در ماه رمضان به دنبال سوء‌استفاده از احساسات انسان دوستانه شهروندان هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سرهنگ امین یادگار نژاد افزود: بسیاری از کمک‌های مردمی که از طریق این افراد در بستر شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌شود هیچ گاه به دست نیازمندان واقعی نمی‌رسد.

این مقام انتظامی با اشاره به ایجاد سایت‌ها و کانال‌هایی از سوی مجرمان سایبری با ادعاهای دروغین جمع‌آوری کمک به افراد بی‌بضاعت در ماه مبارک رمضان افزود: شهروندان باید مراقب باشند که برای واریز نذورات خداپسندانه به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند، حتما از طریق سایت‌ مؤسسات معتبر و درگاه پرداخت همان سایت اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌های تبلیغاتی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اطمینان نکنند.

سرهنگ یادگار نژاد ادامه داد: سودجویان در ترفندی دیگر با انتشار تصاویر واقعی از افراد نیازمند و گاها طراحی لینک‌های جعلی و اپلیکشن‌های آلوده به بدافزار به بهانه جمع‌آوری کمک برای نیازمندان، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و از این حس نوع دوستی و همدلی هموطنان سوءاستفاده کرده با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.

وی برای جلوگیری از گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سایبری، به شهروندان توصیه کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه جهت کمک‌های خود به قشرآسیب دیده، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کرده و به هنگام واریز وجه در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https:‎//xxx.shaparak.ir توجه کرده و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در پایان از شهروندان درخواست کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  −  55  =