احراز هویت بیومتریک ریسک بالای غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی افراد دارد

نهاد «سرپرست حفاظت از داده اروپا» (EDPS) روز گذشته اعلام کرد فناوری شناسایی صورت باید در این منطقه ممنوع شود زیرا دخالتی عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی افراد به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، نهاد «سرپرست حفاظت از داده اروپا» (EDPS) روز گذشته اعلام کرد فناوری شناسایی صورت باید در این منطقه ممنوع شود زیرا دخالتی عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی افراد به حساب می‌آید.

این اظهار نظر ۲ روز پس از آن اعلام شد که کمیسیون اتحادیه اروپا قوانینی را پیشنهاد کرد تا از فناوری شناسایی صورت برای جستجوی کودکان گمشده یا شناسایی مجرمان در حملات تروریستی استفاده کرد.

پیش نویس این قوانین که باید به کشورهای منطقه و پارلمان اتحادیه اروپا اعلام شود، تلاشی از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا است تا قوانینی جهانی برای هوش مصنوعی تنظیم کند.

EDPS همچنین از آنکه کمیسیون اتحادیه از پیشنهاد قبلی این نهاد برای ممنوعیت استفاده از فناوری شناسایی صورت در اماکن عمومی توجهی نکرده، ابراز تأسف کرد.

در بیانیه «سرپرست حفاظت از داده اروپا» آمده است: با توجه به آنکه شناسایی هویت بیومتریک از راه دور ریسک بالای دخالت عمیق و غیر دموکراتیک در زندگی خصوصی افراد را دارد، باید روش سختگیرانه‌تری اتخاذ شود.EDPS روی تنظیم مرزهایی دقیق برای ابزارها و سیستم‌هایی تمرکز می‌کند که احتمالاً ریسک‌هایی برای حفاظت از اطلاعات و حریم شخصی افراد به حساب می آیند.

این درحالی است که قوانین پیشنهادی کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد گروه‌های حمایت از حقوق شهروندی روبرو شده زیرا آنها نگران شکاف‌های قانونی هستند که به دولت‌ها اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی برای سرکوب حقوق شهروندان استفاده کنند.

 

مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  +    =  38