ارز دیجیتال فیس‌بوک امسال آزمایش می‌شود

منابع آگاه گزارش کرده‌اند که پروژه استیبل کوین دییِم (Diem) فیس‌بوک طی یک طرح آزمایشی سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این طرح در مقیاس کوچک خواهد بود و از دلار آمریکا برای پشتوانه‌سازی دییم استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  یک منبع ناشناس اعلام کرده است که احتمال دارد پروژه ارز دیجیتال دییم که شرکت فیس‌بوک در پشت آن قرار دارد، استفاده آزمایشی از اولین استیبل کوین خود را در سال جاری میلادی در مقیاسی کوچک آغاز کند

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) در گزارشی به تاریخ ۲۰ آوریل (سه‌شنبه) از این منبع ناشناس نقل قول کرده که انجمن دییم (The Diem Association) که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سوئیس است، هنوز تلاش دارد در سال ۲۰۲۱ استیبل کوین دلاری خود را آزمایش کند.

انجمن دییم در نوامبر سال گذشته میلادی (آذرماه ۱۳۹۹) از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی محدود استیبل کوین مبتنی بر دلار در ژانویه ۲۰۲۱ (بهمن‌ماه ۱۳۹۹) خبر داده بود، اما با گذشت ماه‌ها هنوز این استیبل کوین راه‌اندازی نشده است.

استیبل کوین دییم نسخه‌ای کوچک شده از پروژه اولیه فیسبوک برای یک ارز دیجیتال جهانی روی پلتفرم خودش با نام لیبرا (Libra) است که قرار بود سبدی از چندین ارز فیات باشد.

کارشناسان به تغییرات اساسی در پروژه در حال پیشرفت دییم اشاره کرده‌اند که در پاسخ به واکنش شدید نهادهای تنظیم مقررات جهانی و دولت‌ها اعمال شده است.

ران گولدی (Ran Goldi)، مدیرعامل فرست دیجیتال استز گروپ (First Digital Assets Group)، به سی‌ان‌بی‌سی گفت:

فناوری زیرساختی دییم در یک و نیم سال گذشته به‌طرز چشمگیری از یک بلاک چین ناشیانه به یک بلاک چین بسیار پیشرفته تبدیل شده است؛ تا جایی که همانطور که می‌بینید تلاش می‌کند به برخی از پرسش‌های نهادهای تنظیم مقررات پاسخ دهد.

فرست دیجیتال استز گروپ در حال ایجاد زیرساخت‌هایی برای فروشندگان است تا استفاده از دییم را به‌عنوان ابزار پرداخت تسهیل کند.

در همین حال، دییم همچنان منتظر تأیید و اعطای مجوز پرداخت از سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (Swiss Financial Market Supervisory Organization) است. کارشناسانی که با سی‌ان‌بی‌سی گفت‌وگو داشتند، در این باره اظهار خوش‌بینی کردند. مایکل گروناگر (Michael Gronager)، مدیرعامل چینالیسیس (Chainalysis)، گفت:

من فکر می کنم امسال [دییم] از دروازه‌های [تنظیم مقررات] عبور می‌کند. در غیر این صورت، فرصتی است که از دست می‌رود.

 

منبع: ارز دیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  7