سرمایه بازار بیت کوین با ۱.۱۴ تریلیون دلار از فیس بوک پیشی گرفت

بیت کوین با سرمایه بازار ۱.۱ تریلیون دلار فیسبوک را با ارزش بازار ۸۶۹ میلیارد دلار پشت سر گذاشته و در حال حاضر بعد از اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چانگپنگ ژائو، مدیرعامل صرافی ارز مجازی بایننس در توییتر خود در روز شنبه اعلام کرد بیت کوین در حال حاضر ارزشمندترین ارز مجازی دنیا از نظر سرمایه بازار است و در رتبه ششم در بین کل شرکت‌های دنیا قرار دارد. بیت کوین با سرمایه بازاری معادل 1.1 تریلیون دلار فیسبوک را با ارزش بازار 869 میلیارد دلار پشت سر گذاشته است و در حال حاضر بعد از اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل قرار دارد.

ژائو قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود تقریباً 100 درصد از ارزش خالص او که حدود دو میلیارد دلار می‌شود، در ارز مجازی سرمایه‌گذاری شده است.

 بیت کوین طی هفته‌ای که گذشت مدام در حال شکستن رکورد خود بوده است. این روند از زمان گذشتن ارزش آن از 60000 دلار آغاز شده است. بیت کوین در روز چهارشنبه به بالاترین رقم 64854 دلار رسید.

 به نظر می‌رسد افزایش ارزش بیت کوین خبر خوبی است ولی این افزایش ارزش در همه جا به نفع آن نبوده است. برای مثال بانک مرکزی ترکیه در روز جمعه پرداخت با ارزهای مجازی را ممنوع کرد. خبری که به گفته برخی تحلیلگران باعث کاهش قیمت 4.6 درصدی این ارز مجازی شد. 

این افزایش قیمت تنها مختص بیت کوین نبوده است و سایر ارزهای مجازی و پلتفرم‌های مبادله این ارزها هم شاهد افزایش ارزش بازار خود بوده‌اند.

ارزش ارز مجازی داجکوین هم این هفته به بالاترین رقم رسیده است. ارزش این ارز مجازی بین نهم تا شانزدهم آوریل 330 درصد افزایش یافته و در حال حاضر در بین ده سرمایه مجازی برتر دنیا از نظر ارزش بازار قرار دارد.

 صرافی ارز مجازی کوین بیس عملکرد خوبی در این هفته در بازار سهام آمریکا داشت و در روز اول 328 دلار معامله شد یعنی بیش از 30 درصد بالاتر از قیمت مرجع. سهام کوین بیس در روز دوم به 323 دلار رسید.

 

منبع: ایسنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄  13  =