اولین اقدام بانک مرکزی در سال جدید کنترل اعتبارات است

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به نقدینگی بیش از حد موجود در جامعه، باید نقدینگی‌های موجود را کانالیزه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با اقدامات احتیاطی بانک مرکزی در سال جدید در رابطه با تثبیت شدن شرایط اقتصادی، اظهار کرد: اولین اقدامی که بانک مرکزی باید در سال جدید صورت دهد کنترل بر روی اعتبارات است. یعنی طوری راهبری کند که اعتبارات به سمت تولید سرازیر شود.

وی ادامه داد: این اعتبارات می‌تواند پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برساند و قابل بهره برداری کند و همچنین ظرفیت تولید کشور را افزایش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروزه نقدینگی بیش از حد در جامعه موجود است که باید بانک مرکزی تدبیری بیندیشد تا این نقدینگی سرگردان در سطح جامعه جمع آوری شود و همچنین باید سیاستی را اتخاذ کند تا دیگر نقدینگی جدیدی تولید نشود یعنی باید نقدینگی‌های موجود را کانالیزه کرد.

قادری بیان کرد: بانک مرکزی باید با ابزارهای مختلفی که موجود است و همچنین با کمک فعالان اقتصادی شرایط را طوری مهیا کند که دیگر شاهد افزایش تورم در جامعه نباشیم و در مقابل تولید افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه راهکارهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که باید بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت از آن استفاده کنند، تصریح کرد: یک نمونه آن بازار سرمایه یا همان بورس است که باید در آنجا سیاستی اتخاذ شود که سرمایه‌ها به سمت تولید سرازیر شوند همچنین نیاز است در مجلس کانال‌هایی تعبیه شود تا مشخص شود که نقدینگی‌ها به چه صورت و از چه طریقی جذب شود و به تولید انتقال پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقرر شده است تا کمیسیون جهش تولید جلسه‌ای را با دستگاه‌های مختلف برگزار کند تا مشخص شود راه‌های تامین منابع مالی برای تولید چیست و چگونه از آن به نحو احسن استفاده شود.

 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3