هنوز در حال بررسی درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران هستیم

صندوق بین‌المللی پول:

مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول با اشاره به درخواست ایران از این صندوق برای دریافت وام ۵ میلیارد دلاری مقابله با کرونا گفت: صندوق بین المللی پول هنوز درحال بررسی این درخواست است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول از بررسی درخواست وام 5 میلیارد دلاری ایران در این نهاد بین المللی خبر داد.

جهاد آزور بدون اشاره به این که چرا پاسخ صندوق بین المللی پول به درخواست ایران برای دریافت وام 5 میلیارد دلاری مقابله با کرونا طولانی شده است گفت: صندوق بین المللی پول هنوز درحال بررسی این درخواست است.

دولت آمریکا به عنوان سهامدار عمده صندوق بین المللی پول مانع تایید درخواست ایران در این نهاد به اصطلاح بین المللی شده است.

جهاد آزور همچنین گفت:«ما انتظار داریم اقتصاد ایران در سال جاری و سال آینده میلادی به رشد مثبت باز گردد».

 این صندوق در اکتبر سال گذشته پیش‌بینی کرده بود اقتصاد ایران 5 درصد در 2020 کوچک شود ولی بعد در گزارش دورنمای اقتصاد جهان که هفته گذشته منتشر شد، این رقم را به 1.5 درصد رشد در 2020 و 2.5 درصد رشد در 2021 تغییر داد.

 صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد تورم در ایران در سال جاری میلادی برابر با 39 درصد باشد که بالاتر از 36.5 درصد سال گذشته است.

آزور تاکید کرد ایران باید با برخی ضعف‌های اقتصاد خود مقابله کند.

 وی گفت:«برای مقابله با تورم در ایران باید مسئله رژیم چند ارزی موجود در ایران حل شود که نه تنها به از بین بردن تورم کمک می‌کند، بلکه ثبات اقتصاد کلان را هم بهبود خواهد داد».

 آزور گفت اصلاح بخش مالی و شرکت‌های دولتی باید در اولویت قرار بگیرد و فضای بیشتری به بخش خصوصی داده شود تا در اشتغال‌زایی کمک کند.

 صندوق بین‌المللی پول تخمین می زند نرخ بیکاری در ایران در سال جاری تا 11.2 درصد افزایش یابد. این رقم در 2020 برابر با 10.8 درصد بود و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده میلادی به 11.7 درصد برسد.

 

منبع: تسنیم 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  9  =