مدیرعامل کلاب هاوس هک شدن و افشای اطلاعات کاربران را تکذیب کرد

مدیرعامل کلاب هاوس در واکنش به خبر هک شدن این شبکه اجتماعی گفته ادعای گزارشی که دیروز منتشر شده، غلط است. وب‌سایت «سایبر نیوز» دیروز در خبری از انتشار اطلاعات ۱.۳ میلیون کاربر کلاب هاوس خبر داده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کلاب‌هاوس دیروز بلافاصله به خبر افشای اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی واکنش نشان نداد. اما «پاول دیویسن»، مدیرعامل این شبکه اجتماعی ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران اعلام کرد که پلتفرم آن‌ها دچار رخنه اطلاعاتی نشده است. او در پاسخ به این سوال که کلاب هاوس هک شده، گفت: «نه، این خبر گمراه‌کننده و غلط است. گزارش منتشر شده برای جذب مخاطب تنظیم شده، ما هک نشده‌ایم. اطلاعاتی که به آن اشاره شده همان اطلاعات عمومی پروفایل کاربران اپلیکیشن ماست. بنابراین پاسخ سوال شما یک ‘نه’ قطعی است.»

وب‌سایت «سایبر نیوز» مدعی بود که اطلاعاتی مثل آیدی، نام، آدرس صفحه اینستاگرام، آدرس صفحه توییتر، تعداد دنبال‌کنندگان و عکس پروفایل کاربران کلاب هاوس در یک انجمن گفتگوی هکری منتشر شده است. با این حال، از همان ابتدا مشخص بود که این اطلاعات چیزی جز اطلاعات عمومی پروفایل کاربران نیست و هکرها به پایگاه‌های داده این شبکه اجتماعی نفوذ نکرده‌اند.

گزارش دیروز در شرایطی منتشر شد که اخیرا اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین نیز منتشر شده بود. البته این شرکت متعلق به مایکروسافت هم گفته بود که اطلاعات خصوصی کاربران در این پایگاه داده افشا شده وجود ندارد. کمی قبل‌تر اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر شبکه اجتماعی فیسبوک هم به صورت رایگان منتشر شده بود. البته در آن هک اطلاعات حساسی مثل شماره تلفن، تاریخ تولد، موقعیت مکانی، آدرس ایمیل و نام کامل افراد به چشم می‌خورد.

با وجود تمام محبوبیتی که در سال نخست فعالیت کلاب هاوس برای این شبکه اجتماعی رقم خورده، بدیهی است که این شرکت با ناملایمات این چنینی هم مواجه شود. آن‌ها حالا رقیب جدی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی بزرگ هستند و خیلی‌ها در تلاشند تا با پیاده‌سازی‌های قابلیت‌های این پلتفرم بتوانند جای کلاب هاوس را بگیرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  16