روش جدید کلاهبرداری با بیت کوین اینبار از طریق ویزا کارت

به تازگی تصویری در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته که ظاهرا خبر از کلاهبرداری جدید می‌دهد. این تصویر مربوط به کارت اعتباری ویزا به همراه لوگو بیت کوین بر روی آن است. کلاهبرداران از طریق این کارت اعتباری ویزا مدعی به فروش ۱۰۰ هزار عدد بیت کوین هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،  اگر کمی با این حوزه آشنایی داشته باشید و سازوکار کیف پول های ارزهای دیجیتال را بدانید، به راحتی متوجه کلاهبرداری بودن این دسته از فعالیت ها می‌شوید. از آنجاییکه بسیاری از افراد به تازگی با این حوزه آشنا شده و شناخت کافی از آن ندارند و یا با شنیدن سودها و افزایش قیمت های این بازار وسوسه به خرید بیت کوین می‌شوند این نوع کلاهبرداری ها برای تازه کارها می‌تواند خطرناک و باعث از دست رفتن سرمایه شود. اما راه های زیادی برای یافتن این پروژه های کلاهبرداری است. در ادامه به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

تنها با یک جستجو ساده در سایت های خبری یا گوگل می‌توانید اخبار مربوط به ویزا و کارت اعتباری بیت کوین را مشاهده کنید. نخست اینکه به دلیل تحریم ها کارت اعتباری ویزا هیچ خدماتی به کاربران ایرانی نمی‌دهد و تا به حال به طور رسمی این شرکت با بانک ها یا سازمان های ایرانی فعالیت نداشته است. همچنین ویزا تا کنون کارت های اعتباری بیت کوین را با همکاری سایر شرکت های کریپتویی مانند Blockfi، Crypto.com یا صرافی هایی نظیر کوین‌بیس و … عرضه کرده و نام تمام این شرکت ها بر روی کارت اعتباری نوشته شده است اما در این تصویر هیچ نامی از شرکت معتبری مشاهده نمی‌شود. و یا اینکه تصویر این کارت با تمام کارت های اعتباری ویزا متفاوت است. کارت های اعتباری ویزا همانند کارت های سوخت دارای تراشه فلزی هستند که در این کارت هیچ تراشه ای دیده نمی شود. این موارد تنها نکات ساده ای هستند که با صرف پنج الی ده دقیقه زمان می توان متوجه شود.

مبهم و ناشناخته بودن مفاهیم این حوزه، فضا را برای کلاهبرداری و سواستفاده زیاد می‌کند. جهت جلوگیری از این موارد تنها کافی است دانش خود را در این زمینه بالا برده تا مانع از دست رفتن سرمایه خود شوید. با خواندن مقاله زیر به راحتی می توانید پروژه های کلاهبرداری را تشخیص دهید.

 

منبع: میهن بلاک چین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  28