کدام استان‌ها بیشترین و کمترین نرخ تورم را دارند؟

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (٥٨,٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٩ درصد) است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٨,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان کرمان با ٢.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان گیلان با ٠.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤٨.٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (٥٨.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (٤٢.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه (٤٠.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مرکزی (٣٣.٣ درصد) است. 

خانوارهای شهری

در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٩٤,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٨ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان خراسان جنوبی با ٣.٠ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خوزستان با ٠.٩ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٧.٨ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان چهارمحال و بختیاری (٥٨.٩ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم (٤٢.٨ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٦.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کرمانشاه  (٣٩.٤ درصد) و  کمترین آن  مربوط به  استان­های آذربایجان غربی (٣٢.٥ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در اسفند ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٣١٦,١ رسید که نسبت به ماه قبل ١.٦ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ٣.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان قم با ٠.٣ درصد افزایش می­باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٣.٣ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ ایلام (٦١.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان­ وبلوچستان (٤٥.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٣٧.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ همدان (٤٣.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٣٣.٢ درصد) است.

 

منبع: مرکز آمار ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  16