احتمال کاهش حجم معاملات در اولین هفته کاری بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به فعالیت ۴ روزه بازار سرمایه در اولین هفته کاری، ممکن است که حجم معاملات تاحدودی کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین محمودی اصل کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با روند شاخص کل  بورس طی اولین روز فعالیتش در فروردین سال  ۱۴۰۰، اظهار کرد: بازار سرمایه با توجه به سبقه و روندش طی سال‌های گذشته به طور معمول در فروردین ماه روزهای خوبی را از لحاظ رشد شاخص سپری کرده است.

او افزود: امسال نیز با توجه به عوامل متعددی اعم از کاهش فشار فروش اوراق دولتی، کاهش نرخ سود بین بانکی، رکود بازارهای موازی مثل خودرو، ارز و سایر موارد امیدواریم که باز هم روند شاخص صعودی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نکته‌ای که بازار سرمایه را تا حدودی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد نرخ ارز است که اکنون شاهدیم آن هم تا حدودی ثابت شده که همین مسئله می‌تواند به نفع سهم‌های حاضر در بازار سرمایه تمام شود.

محمودی اصل در ادامه در مورد دامنه نوسان، گفت: هرچه دامنه نوسان بتواند عددهای بزرگتری را شامل شود، می‌تواند صف های فروش را جمع و سهامداران را بیش از پیش به  خرید سهام ترغیب کند.

وضعیت بازار سرمایه در اولین روز کاری فروردین سال۱۴۰۰

او بیان کرد: به نظر می‌رسد که بازار سرمایه باتوجه به روزهای پایانی سال گذشته اولین روز کاری خود در فروردین سال۱۴۰۰ را مثبت آغاز کند.

محمودی اصل در پایان گفت: ناگفته نماند که با توجه به اینکه بازار سرمایه در اولین هفته کاری خود فقط ۴ روز فعالیت دارد ممکن است که  حجم معاملات تا حدودی کاهش پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  36