شهروندان مراقب کپی کارت های بانکی خود باشند

معاون اجتماعی پلیس فتا:

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: افراد هنگام خرید روند کارت کشیدن و ورود رمز را خود انجام دهند تا در صورت سرقت اطلاعات کارت با توجه به نداشتن رمز کارت بانکی امکان برداشت برای مجرمان فراهم نشود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و افزایش میزان خریدهای ویژه این ایام که عمدتا فصل رونق مبادلات فروشندگان بین جاده ای، سطح معابر و خیابان هاست؛ فرصت مناسبی برای مجرمان جهت کپی کردن کارت های بانکی شهروندان فراهم کرده و در این خصوص سطح وقوع جرایم اسکیمر افزایش یافته است.

این مقام مسئول در تشریح شگرد کلاهبرداران در ارتکاب این گونه جرایم بیان داشت: مجرمان در پوشش فروشندگان سیار با عرضه کالا و اجناس عمدتا زیر قیمت بازار پس از ترغیب مشتریان به خرید در هنگام انتقال مبالغ با استفاده از ترفندهای خاص نسبت به کپی کارت های بانکی متقاضیان اقدام کرده و سپس از کارت بانکی فریب خوردگان برداشت غیرمجاز انجام می دهند.

وی متذکر شد: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام انتظامی در خصوص ضرورت تغییر رمز بانکی کارت ها به صورت دوره ای گفت: تغییر رمز ماهانه و دوره ای یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه مجرمان سایبری است.

پاشایی تصریح کرد: شهروندان در صورت عدم استفاده از سیستم پیامکی بانکی، در نخستین فرصت با مراجعه به محل صدور کارت بانکی، نسبت به فعال کردن سیستم پیامکی گردش حساب اقدام کنند تا در صورت برداشت غیرمجاز از آنها، سریعاً مطلع شده و اقدام قانونی را به عمل آورند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم به هموطنان توصیه کرد: حتی المقدور خریدهای خود را از فروشندگان سیار و کنار جاده ای با پول نقد پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند  در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع  را از طریق سامانه ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  16