اولین توییت جک دورسی به قیمت ۳میلیون دلار فروخته شد

با افزایش قیمت رمزارزها، بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT حسابی داغ شد و شاهد فروش NFTها با قیمت‌های میلیون دلاری بودیم. حالا اولین توییت مدیرعامل توییتر، جک دورسی به عنوان یک NFT با قیمت نزدیک به ۳ میلیون دلار فروخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کمتر از یک ماه پیش جک دورسی اولین توییتش را به عنوان یک NFT به فروش گذاشت و در ابتدا پیشنهادات صدها هزار دلاری برای خرید آن ارائه شد. با این وجود پس از گذشت زمان، قیمت‌های پیشنهادی به چندین میلیون دلار رسید و حالا مدیرعامل کمپانی بلاکچین «Bridge Oracle» به نام «سینا استاوی» توانسته آن را به قیمت ۲.۹ میلیون دلار تصاحب کند.

جک دورسی در یک توییت فروش این NFT را تایید و اعلام کرده که ۵۰ بیت کوین را به یک سازمان آفریقایی به نام «Giving Directly» ارسال کرده است. این سازمان به افرادی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند.

اگرچه استاوی NFT اولین توییت مدیرعامل توییتر را تصاحب کرده، اما وضعیت آن در این شبکه اجتماعی تغییر نمی‌کند و همچنان توییت «just setting up my twttr» روی توییتر باقی می‌ماند. در حقیقت این فرد به یک گواهی دیجیتالی از توییت دست می‌یابد که توسط خالق توییتر امضا و تایید شده است.

خرید NFTها در هفته‌های گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده و برای مثال گیف میم اینترنتی «Nyan Cat» به قیمت ۳۰۰ اتریوم به فروش رسید که در آن زمان قیمتش برابر ۶۰۰ هزار دلار می‌شد. محبوبیت توکن‌های غیرقابل معاوضه به اندازه‌ای رسید که ایلان ماسک هم آهنگی برای آن ساخت.

در این زمان هکرها هم بیکار نبودند و با حمله به پلتفرم «Nifty Gateway»، هزاران دلار NFT به سرقت بردند.

اگرچه چنین خریدهایی نوعی حمایت از هنرمندان محسوب می‌شود، اما باید منتظر ماند و دید در صورتی که قیمت رمزارزها کاهش پیدا کند، همچنان افرادی پیدا می‌شوند که با پرداخت مبالغ بالا توکن‌های غیرقابل معاوضه را بخرند یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70