خداحافظی با نسخه پیچی‌های فیزیکی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰

یک مقام مسئول خبر داد؛

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: امیدواریم تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ شاهد اجرایی شدن کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مریم حسینی سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، درباره اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی طرف قراداد با این سازمان بیان کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال ۹۳ در کشور کلید خورد، این طرح با تکمیل برخی زیرساخت ها می تواند اغلب مشکلات افراد را برای درمان سریعتر برطرف کند و برخلاف تصورات برخی از افراد جامعه که این طرح می تواند با مشکلات بسیاری آنها را رو به رو کند در حالی پیش‌می‌رود که با تسریع کار رو به رو است و از خط خوردگی  یا بدخطی برخی از پزشکان جلوگیری می‌کند.

او افزود: امیدواریم تمام زیر ساخت ها به صورت کامل انجام شود و در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ شاهد اجرایی شدن کامل طرح نسخه نویسی الکترونیکی و حذف کامل دفترچه های بیمه سلامت در سراسر کشور باشیم.

حسینی اضافه کرد: برای معرفی کامل نسخه نویسی الکترونیکی، تعداد برگه‌های دفترچه را کاهش داده تا حذف دفترچه ها برای مردم خللی وارد نکند، بنابراین دفترچه‌های رایج از ۱۸ به ۶ برگ، دفترچه‌های بیماران خاص از ۳۶ به ۱۲ برگ رسانده ایم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران اظهار کرد: تشویق پزشکان برای ادامه این رویکرد مفید در کشور ضرورت دارد تا هرگونه تجویزی به صورت الکترونیک انجام شود و داروخانه ها به همان گونه زنجیره نسخه نویسی و نسخه پیچی را قطع نکنند، علاوه بر آن مبلغ ۵ هزارتومان برای پزشکان و ۳ هزار تومان برای داروخانه ها به عنوان تشویق در نظر گرفته شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄  8  =