نگه‌داری از بیت کوین برای تسلا بصرفه‌تر از ساخت خودرو است!

مقایسه‌ی بازدهی شرکت تسلا از سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین و فروش خودروهای برقی نشان می‌دهد که نگهداری از بیت کوین برای تسلا درآمد بیشتری نسبت به سود روزانه‌ی حاصل از فروش خود‌روهای برقی داشته است!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بیش از یک ماه از زمان ارسال گزارش شرکت تسلا(Tesla) به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) برای سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری در بازار بیت کوین و آغاز کسب بازدهی چشمگیر این شرکت سپری شده است، اگرچه شرکت تسلا در این سند تعداد دقیق بیت‌کوین‌های خریداری شده را مشخص نکرده اما بر اساس زمان ارسال گزارش برآورد می‌شود که این شرکت در محدوده‌ی ۲۹-۳۷ هزار دلاری بیت‌کوین‌های خود را خریداری کرده و در نتیجه تسلا مالکیت حداقل ۴۰ هزار بیت کوین را در اختیار دارد.

قیمت بیت کوین از ماه ژانویه تاکنون در روند صعودی قرار داشته و ۴۰ هزار بیت‌کوین‌ شرکت تسلا هم‌اکنون ۲/۲ میلیارد دلار ارزش دارند. بنابراین، ارزش سرمایه‌گذاری شرکت تسلا در بازار بیت کوین حداقل ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است. بر همین اساس و در حالی که ۳۷ روز از زمان سرمایه‌گذاری  تسلا در بازار بیت کوین سپری شده است، بازدهی سرمایه‌گذاری این شرکت در هر روز ۱۹ میلیون دلار محاسبه شده است.

تسلا در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹۹,۵۵۰ خودروی برقی را به ارزش ۳۱/۵۴ میلیارد دلار فروخته و در نتیجه ۷۲۱ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. با این وجود، سرمایه‌گذاری اخیر شرکت تسلا در بازار بیت کوین حاشیه‌ی سود این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است.

این شرکت خودروسازی در طول یک سال گذشته سال حجم ثابتی از خودروهای الکتریکی را تولید کرده و به فروش رسانده است؛ یعنی تسلا تقریباً در هر روز ۱,۳۶۸ خودروی الکتریکی را به فروش رسانده و در نتیجه سود روزانه‌ی این شرکت ۱/۹۸ میلیون دلار محاسبه می‌گردد.

بازدهی بیت کوین ۸/۶ برابر فروش خودروهای برقی تسلا

مقایسه‌ی سود شرکت تسلا از سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین و فروش خودروهای الکتریکی نشان می‌دهد که با فرض ثابت ماندن متغیر‌های این محاسبات، تسلا برای دست‌یابی به چنین سودی در کسب و کار اصلی خود(درآمد عملیاتی) باید تولید و فروش خودروهای الکتریکی را ۸۶۰ درصد افزایش دهد.

در حالی که تحلیلگران افزایش قیمت بیت کوین به سطوح شش رقمی را پیش‌بینی می‌کنند، ممکن است روزی درآمد عملیاتی این شرکت در مقایسه با سود سرمایه‌گذاری تسلا در بازار بیت کوین ناچیز به‌نظر برسد.

 شرکت تحقیقاتی ود‌بوش سکیوریتیز(Wedbush Securities) در گزارشی بازدهی سرمایه‌گذاری تسلا در بازار بیت کوین را یک میلیارد دلار برآورد کرده بود.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  20