ریزش اونس طلا به انتها نزدیک شد

پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی کیتکونیوز;

با تحکیم قیمت اونس طلا در بالای مرز ۱۷۰۰ دلار، احساسات منفی در بازار تغییر کرده و تحلیلگران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز رسیدن طلا به کف قیمت کوتاه مدت را پیش بینی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، با بهبود قیمت اونس طلا از پایینترین حد ۱۰ هفته گذشته، نظرات به شدت منفی در میان سرمایه گذاران غیرحرفه ای تغییر کرد اما تحلیلگران در خصوص روند قیمت طلا تنها یک رای اختلاف داشتند.

نظرات پیچیده درباره طلا پس از یک هفته جالب برای این فلز ارزشمند پیش آمد. سرمایه گذاران هفته گذشته در تلاش برای هضم تاثیر رشد قیمتهای نفت و دریافت چکهای ۱۴۰۰ دلاری توسط شهروندان آمریکایی تا پایان ماه جاری پس از تصویب بسته کمک اقتصادی پیشنهادی دولت بایدن در کنگره بر بازار طلا بودند.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند که جدیدترین بسته کمک اقتصادی از قیمت طلا در بلندمدت حمایت خواهد کرد. با این حال برخی دیگر به این موضوع اشاره کردند که لایحه هزینه اخیر، انتظارات برای رشد اقتصادی را تقویت کرده و باعث صعود بازارهای سهام و بالاتر رفتن بازده اوراق قرضه می شود.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس فیوچرز به کیتکونیوز گفت: این که طلا پس از تصویب بسته کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری بالاتر نرفته است، مایوس کننده است. اگر طلا نتواند تحت تاثیر این رویداد بالا برود، نمی دانم چه عاملی باعث صعود این فلز ارزشمند خواهد شد. طلا خوب به نظر نمی رسد اما من درباره طلا در هفته جاری نظر خنثی دارم و در حال حاضر نمی خواهم خریدار باشم اما با همه این نقدینگی که قرار است وارد بازار شود، مایل نیستم فروشنده هم باشم.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها شش نفر معادل ۳۸ درصد به افزایش قیمت طلا و پنج نفر معادل ۳۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و به همین تعداد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیر حرفه ای، ۱۶۱۱ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۰۳ نفر معادل ۶۲ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۶۴ نفر معادل ۲۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و ۲۴۴ نفر معادل ۱۵ درصد نظر خنثی داشتند.

نه تنها اکثر قابل توجه سرمایه گذاران غیرحرفه ای که در این نظرسنجی شرکت کردند، نسبت به روند قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین بودند بلکه مشارکت آنها در نظرسنجی به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسید.

بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با دو دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۱۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شد اما برای کل هفته ۱.۳ درصد رشد قیمت داشت.

اگرچه ریزش قیمت طلا ممکن است به پایان نرسیده باشد اما بسیاری از تحلیلگران می گویند که پایان این دوره نزدیک است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: وی نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری بدبین است زیرا بازار ممکن است ریزش بیشتری داشته باشد اما تصور می کند طلا به پایان سیکل قیمت پایین خود نزدیک شده است. وی در ادامه افزود: با در نظر گرفتن میزان زیاد نقدینگی در بازارهای مالی، بدبینی نسبت به طلا دشوار است.

آدام بوتون، مدیر استراتژی ارزی فارکس لایو اظهار کرد: نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا اونس طلا موفق شده است حمایت در حدود ۱۶۸۰ دلار را حفظ کند. بازار یاد می گیرد با نرخهای بالاتر سر کند و پیام هفته جاری بانک مرکزی آمریکا این خواهد بود که سیاستگذاران آمریکایی بسیار صبور خواهند بود.

با این حال تحلیلگران دیگر متقاعد نشده اند که طلا آماده صعود به قیمت بالاتر است. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: برای طلا رشد قیمت در شرایطی که انتظارات برای رشد اقتصاد آمریکا و احیای سریعتر از حد انتظار از پاندمی ویروس کرونا ادامه دارد، دشوار است.

 

منبع: ایسنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

59  +    =  69