افزایش ۱۷۷٪ تعداد خودپردازهای بیت کوین در آمریکا طی یک سال

آمارهای تازه نشان می‌دهد که از ۱ مارس ۲۰۲۰ (۱۱ اسفند ۹۸) تا به حال، خودپردازهای بیت کوین در آمریکا بیش از ۱۷۷ درصد بیشتر شده است. در این مدت حدود ۱۰,۰۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین هم در سراسر جهان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داده‌های کوین اِی‌تی‌اِم ریدار (Coin ATM Radar) از ماه مارس سال گذشته میلادی تا به حال، ۹,۶۸۳ خودپرداز جدید نصب و راه‌اندازی شده است. در حال حاضر ۱۶,۸۳۵ خودپرداز فعال بیت کوین در دنیا وجود دارد که حاکی از جهشی ۵۷.۵ درصدی است. بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، چیزی در حدود ۷,۱۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در دنیا کار خود را آغاز کرده بودند.

داده‌هایی که نوامبر ۲۰۲۰ (آبان) منتشر شد، نشان می‌دهد که در بازه یک ساله، تعداد خودپردازهای بیت کوین ۸۰ درصد بیشتر شده است. بخش عمده‌ای از این دستگاه‌ها (۸۱ درصد) در آمریکا نصب شده‌اند؛ این یعنی از ۱۶,۸۳۵ دستگاه، ۱۳,۶۹۹ عدد از آنها در آمریکا قرار دارد.

در آمریکا از ۱ مارس ۲۰۲۰ تا به حال، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از ۴,۹۴۵ به ۱۳,۶۹۹ رسیده است که حاکی از رشدی ۱۷۷ درصدی است. کانادا از حیث تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در رده دوم قرار است. در حال حاضر ۱,۲۶۸ دستگاه در این کشور نصب و فعال است. این تعداد طی یک سال گذشته ۷.۵ درصد رشد داشته است.

تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در کشورهای اتریش و انگلستان اما، با کاهش همراه بوده است. داده‌ها نشان می‌دهد که در اتریش در سال ۲۰۱۹ چیزی در حدود ۲۶۶ خودپرداز فعال بیت کوین وجود داشت و این عدد در حال حاضر با کاهشی ۴۲.۵ درصدی به ۱۵۳ دستگاه کاهش یافته است.

آمارهای انگلستان نشان می‌دهد در ماه فوریه (بهمن)، ۲۸۳ دستگاه خودپرداز بیت کوین در این کشور وجود داشت و این میزان در آخرین آمارها با ۳۰ درصد کاهش به ۱۹۹ خودپرداز رسیده است. در اروپا، خودپردازهای بیت کوین از ماه مارس ۲۰۲۰ تا به حال از ۱,۲۳۳ به ۱,۲۷۳ دستگاه رسیده است.

طبق آمارهای کوین ای‌تی‌ام ریدار، هر روز ۳۴.۶ خودپرداز جدید بیت کوین نصب و راه‌اندازی می‌شوند. ۷۷.۶ درصد از این دستگاه‌های تنها از عملیات خرید ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، ۲۲.۴ درصد هم از عملیات فروش و هم از عملیات خرید پشتیبانی می‌کنند.

پس از آمریکا، کانادا و اروپا، کشورهای هنگ‌کنگ با ۸۵ دستگاه، روسیه با ۵۳ دستگاه و کلمبیا با ۴۶ دستگاه در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

منبع: ارز دیجیتال

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

38  −  30  =