دولت در سال ۱۴۰۰ کمتر اوراق می‌فروشد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نگرانی ما درباره عدم کشش بازار سرمایه برای انتشار بیش اندازه اوراق دولتی در سال ۱۴۰۰ سبب شد، یک بخش از آن را در بودجه لحاظ نکرده و به طور کل از بودجه خارج کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با تصمیماتی که مجلس در بودجه ۱۴۰۰ برای بازار سرمایه گرفته است، اظهار کرد: در بودجه به مباحثی اعم از انتشار اوراق دولتی  و سقف آن  در سال ۱۴۰۰ پرداخته شد به سبب آنکه مبلغ درج شده توسط دولت در بودجه بیش از اندازه  بود.

او تصریح کرد: نگرانی ما درباره عدم کشش بازار سرمایه برای انتشار بیش اندازه اوراق دولتی در سال ۱۴۰۰ سبب شد، یک بخش از آن را در بودجه لحاظ نکرده  و به طور کل از بودجه خارج کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از سال ۱۴۰۰ به بعد هرگونه سهامی که توسط دولت تحت عنوان صندوق‌های دولتی بخواهد عرضه شود، دولت مکلف است که  معادل پنح درصد از آن سهام را به منظور بازارگردانی قرار دهد.

پور ابراهیمی افزود: چنین تصمیماتی در اصل برای آن است که دولت بتواند در زمان‌هایی که تقاضا شدید است، عرضه سهام را افزایش دهد و در موقعیت‌هایی که قیمت کاهش پیدا می‌کند، بتواند نسبت به خرید سهام مذکور اقدام کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =