حذف پرداخت با کارت یکباره نباشد/ لزوم تجمیع کارت‌های بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه باید تعدد کارت‌های بانکی در دست افراد ساماندهی شود، عنوان کرد که بهتر است حذف پرداخت با کارت‌های بانکی و ایجاد پرداخت‌های موبایلی یکباره نباشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه حذف فیزیکی کارت های بانکی، اظهار کرد: در بحث حذف کارت‌های بانکی به نظر بنده درست نیست که به یکباره کارت های بانکی که به صورت فیزیکی هستند را حذف کنیم. یکی از علت‌ها این است که اغلب مردم یا به اینترنت دسترسی ندارند و یا بلد نیستند که چگونه از اینترنت استفاده کنند.

وی ادامه داد: کشور ما از شهرها و روستاهای مختلفی تشکیل شده است. مردمانی که در روستاها زندگی می کنند شاید سخت باشد از این امکان استفاده کنند، زیرا یا اینترنت در آنجا وجود ندارد یا اینکه با این تکنولوژی به‌ روز آشنایی لازمی را ندارند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه انجام دادن عملیات بانکی از طریق دستگاه های خودپرداز یا POS برای مردم آسان تر است، گفت: امروزه مشکلی که وجود دارد در سطح کشور بودن تعداد زیادی کارت بانکی است. یعنی هر نفر دارای ۴ تا ۸ کارت بانکی است، زیرا هر بانکی برای خود کارت بانکی صادر می کند.

سلیمی افزود: مجلس یا دولت باید به دنبال این باشند که تمام این کارت های بانکی را به یک کارت بانکی تقلیل دهند و این کارت بانکی بتواند تمامی بانک های موجود در کشور را پوشش دهد، یعنی همه حساب های بانکی فردی به این کارت متصل باشد. 

وی تصریح کرد: این اتفاق باعث می شود که تعدد کارت های بانکی به وجود نیاید و همچنین اقدامات بانکی برای مردم آسان تر می شود و دیگر نیازی به صدور متعدد کارت های بانکی نیستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اکنون حذف کارت های بانکی برای کشور زود است زیرا با توجه به مشکلات گوناگون سازماندهی این امر برای کشور هزینه بر خواهد بود که اکنون به صلاح کشور نیست. 

سلیمی بیان کرد: ابتدا باید در سطح جامعه برای حذف کارت های بانکی فرهنگ سازی لازمی انجام شود و نکته دوم این است که باید زیرساخت‌های این امر از جمله اینترنت و آموزش استفاده از اینترنت برای انجام عملیات های بانکی اتفاق بیفتد تا مردم با مشکل مواجه نشوند. 

منبع: ایبنا 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  +    =  26