تاسیس مرکز تقویت اکوسیستم توسعه اپلیکیشن‌های تلفن همراه هواوی در سنگاپور

شرکت هواوی اخیرا، یک مرکز منطقه‌ای به ارزش چهل میلیون دلار، در سنگاپور راه‌اندازی کرد. این مرکز که آزمایشگاه دی‌جی‌ایکس نام دارد به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که به صورت آنلاین و آفلاین مشاوره بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این مرکز منطقه‌ای درحالی راه‌اندازی شده که آمریکا، شرکت هواوی را از ماه می 2019 تحریم کرده است. به دلیل این تحریم‌ها، شرکت هواوی نمی‌تواند از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل، مانند فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پلی، برای محصولاتش استفاده کند. این امر باعث شد که این شرکت چینی، نسخه فروشگاه اپلیکیشن خود را با نام سرویس‌های موبایل هواوی (Huawei Mobile Services) ایجاد کند.

با وجود ویروس کرونا، شرکت هواوی سال گذشته اعضای تیم سرویس‌های موبایل هواوی خود را سه برابر کرد که این تیم شامل کارکنان مربوط به عملیات، بازاریابی و فنی برای حمایت از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن سنگاپور است.
مدیران این شرکت عددی برای تعداد کارمندان‌شان ارائه نکرده‌اند ولی گفته‌اند که بیش از 650 کارمند در شرکت‌شان مشغول به کارند و بیش هفتاد درصد از آن‌ها بومی هستند. همچنین آن‌ها گفته‌اند که آزمایشگاه واقع در پارک تجاری چانگی (Changi Business Park) «از توجه ویژه‌ی سنگاپور برای رشد مرکز فناوری آسیااقیانوسیه استفاده می‌کند» تا زیست‌بوم تلفن همراه را در سرتاسر منطقه تقویت کند.

آقای نیکلاس ما (Nicholas Ma)، مدیر اجرایی شرکت هواوی اینترنشنال افزود که این آزمایشگاه نمادی از شرکت است و رشد فناوری در سینگاپور را دو برابر خواهد کرد.

آقای شان شفنگ (Shan Xuefeng) مدیر بخش مصرف‌کننده سرویس ابری هواوی در آسیااقیانوسیه گفته است: «در دوره‌ G5، شرکت هواوی قصد دارد با پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی، جهانی متصل بسازد که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد همزمان با راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان، به نوآوری بپردازند.»

پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی سال‌هاست که فعالیت می‌کند و فروشگاه اپلیکیشن خود را با نام اپ گالری (AppGallery) دارد که در سال 2011 در چین راه‌اندازی و در سال 2018 جهانی شد.

آزمایشگاه دی‌جی‌ایکس سنگاپور، دومین مرکز منطقه‌ای هواوی در جهان است. اولین مرکز منطقه‌ای شرکت هواوی در آلمان راه‌اندازی شد و به گفته عوامل این شرکت شش مرکز دیگر در حال راه‌اندازی هستند.

آزمایشگاه سنگاپور به همراه بهترین توسعه‌دهندگان شرکت هواوی در آسیااقیانوسیه مانند کشورهای مالزی، سنگاپور، تایلند، فیلیپین، اندونزی و هنگ‌کنگ به بازارها خدمت ارائه می‌کند.

شرکت هواوی طی بازه زمانی دو تا سه ساله، تا چهل میلیون دلار برای این آزمایشگاه خرج خواهد کرد که این بازه زمانی از سال 2020 آغاز شده است. این مبلغ برای استخدام کارشناسان فنی در بخش‌های مختلف صرف می‌شود از جمله تیم سرویس‌های موبایل هواوی، ساخت و نگهداری آزمایشگاه فیزیکی دیجی‌ایکس، سرور آنلاین و منابع توسعه‌دهنده، دستگاه‌ها و رویداداهای منظم آنلاین و آفلاینی که در مرکز برگزار می‌شوند مانند ورک‌شاپ‌های آموزشی و نتورکینگ.

مساحت این مرکز برابر با 289 متر مکعب و کمی بزرگتر از آپارتمان‌های سه یا چهار خوابه است و ظرفیت هفتاد نفر را دارد. کارشناسان شرکت هواوی پرسنل این مرکز را استخدام می‌کنند در نتیجه زمانی‌که توسعه‌دهندگان در حین توسعه اپلیکیشن‌های سرویس‌های موبایل هواوی به مشکلاتی برمی‌خورند، این کارشناسان آن‌ها را از نظر فنی پشتیبانی می‌کنند و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کنند.

رویدادهای آموزشی، نتورکینگ و ورک‌شاپ‌ها نیز در این آزمایشگاه برگزار خواهد شد تا توسعه‌دهندگان بومی بیشتری پرورش یابند.

ازآنجایی‌که شرکت هواوی نمی‌تواند از خدمات و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کند، برخی نگرانند که مبادا این امر باعث شود تلفن همراه‌های هواوی اپلیکیشن‌های کمی را پشتیبانی کنند ولی عوامل این شرکت گفته‌اند که تعداد اپلیکیشن‌ها در سرویس‌های موبایل هواوی افزایش یافته به طوری‌که تا پایان سال گذشته بیش از 120 هزار اپلیکیشن داشته است و تا ابتدای سال 2020 این تعداد از پنجاه هزار گذشته است.

علاوه بر این اعلام شده که تعداد توسعه‌دهندگان جدید شرکت هواوی در سنگاپور تا 143 درصد رشد داشته است و در حال حاضر بیش از نود درصد اپلیکیشن‌های برتر سنگاپوری با پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی سازگاری دارند.

اپلیکیشن‎های سازگار با گوشی‌های هواوی شامل واتس‌اپ، اینستاگرام، توییتر، لینکداین، تلگرام، لاین و دراپ‌باکس هستند.

اپلیکیشن‌های داخلی سازگار عبارتند از TraceTogether، ComfortDelGro، DBS، UOB، The Straits Times و Lianhe Zaobao. آخرین اپلیکیشنی که اواخر ماه گذشته به مجموعه‌ اپلیکیشن‌های سازگار با هواوی اضافه شد، اپلیکیشن Grab بود. اپلیکیشن دولتی SingPass نیز تا اوایل نیمه سال جاری به این مجموعه اضافه خواهد شد.

این اپلیکیشن‌ها با دستگاه‌های هواوی سازگاری دارند اما هنوز نمی‌توان بعضی از آن‌ها، مثلاً واتس‌اپ را مستقیماً از اپ‌گالری گرفت و تنها می‌توان آن را از سایت‌های دیگر دانلود کرد.

تعداد کاربران پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی نیز افزایش یافته است. در ماه مارس سال گذشته این پلتفرم بیش از چهارصد میلیون کاربر فعال ماهانه داشته و اکنون تعداد کاربران به بیش از 580 میلیون رسیده است.

شرکت هواوی علاوه بر آزمایشگاه دیجی‌ایکس از طرق دیگری نیز از توسعه‌دهندگان حمایت می‌کند مثلاً با ایجاد تیم‌های فنی در بازارهای اصلی آسیااوقیانوسیه؛ که این کار از سال پیش و با هدف کمک به توسعه‌دهندگان اپلیکیشنی رقم خورد که درگیر هزینه‌های لازم برای تطبیق اپلیکیشن‌ با پلتفرم سرویس‌های موبایل هواوی و مشکلات مربوط برای وارد کردن آن به بازار بودند.

تیم سرویس‌های موبایل هواوی، علاوه بر کمک فنی، با طراحی کمپین‌های بازاریابی مشترک، از شرکای اپلیکیشنی‌ نیز پشتیبانی می‌کرده که طراحی این کمپین‌ها بر اساس نقاط قوت فروش اپلیکیشن و علایق مردم بومی بوده است.

 

منبع: straitstimes.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  44