امکان انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد از سال ۱۴۰۰

سخنگوی طرح اجرای قانون جدید صدور چک؛

نادعلی گفت: انتقال چک‌های جدید صرفا از طریق ثبت مشخصات گیرنده جدید در سامانه صیاد امکانپذیر است و محدودیتی برای تعداد انتقال چک وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نادعلی زاده، سخنگوی طرح اجرای قانون جدید صدور چک در خصوص جزییات اجرای قانون جدید چک از ابتدای سال ۱۴۰۰ اظهار کرد:چک‌های فعلی به روال سابق کارسازی شده و چک‌های جدید در صورت عدم ثبت و تایید در سامانه صیاد، کارسازی نخواهند شد.

وی ادامه داد: با توجه به صراحت قانون مبنی بر اینکه مندرجات چک‌های جدید شامل مبلغ، اطلاعات هویتی گیرنده و تاریخ سررسید علاوه بر درج بر روی برگه چک باید در سامانه صیاد نیز ثبت شود بنابراین صدور چک برای ضمانت، بدون درج تاریخ، مبلغ و اطلاعات هویتی گیرنده امکان پذیر نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: انتقال چک‌های جدید صرفا از طریق ثبت مشخصات گیرنده جدید در سامانه صیاد امکانپذیر است و محدودیتی برای تعداد انتقال چک وجود ندارد. همچنین اشخاص حقوقی و اتباع بیگانه می‌توانند با استفاده از شناسه ملی شرکت و کد شناسایی اتباع بیگانه نسبت به ثبت و تایید و انتقال چک‌های جدید در سامانه صیاد اقدام کنند.

نادعلی زاده با اشاره به نداشتن چک برگشتی برای امضاداران آن در زمان صدور چک‌های گروهی تصریح کرد: در زمان اجرای قانون کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشین‌های مربوطه فعال خواهند بود؛ و این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1