آغاز پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران با رقم یک میلیارد دلار

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

رییس کل بانک مرکزی گفت: پولی که بانک مرکزی از کره جنوبی طلب دارد هفت میلیارد دلار است، اما قرار شده که پرداخت‌ها حداقل با یک میلیارد دلار آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، «عبدالناصر همتی» امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره توافق ایران و کره جنوبی در زمینه انتقال منابع ارزی افزود: کره جنوبی خود خواستار مذاکره برای پرداخت شده است و راه را به آنها نشان داده‌ایم و دستور پرداخت صادر شده، بنابراین هر زمانی که بخواهند این پرداخت انجام می‌شود و چنانچه پرداخت عملیاتی نشود، پیگیری های لازم انجام خواهد گرفت.

همتی گفت: ‌باید با توافق به جلو پیش برویم و دید که براساس توافق چگونه می توان اقدام مربوطه را با موفقیت به پایان رساند.

رییس کل بانک مرکزی گفت:‌ مذاکرات گسترده با کشورهایی مانند عمان، ژاپن، عراق و کره را آغاز کرده‌ایم، اکنون فضای بهتری حاکم شده و کارها بتدریج پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشورها قادر به دریافت مجوز افک بوده‌اند یا خیر گفت: این موضوع مشکل آنهاست و ارتباطی به ما ندارد.

 رئیس کل بانک مرکزی و سفیر کره جنوبی در ایران، در جلسه‌ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار شد، در زمینه نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی به تازگی توافق کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  30  =  35