رونمایی ایران کیش از عملیات پرداخت موفق مبتنی براستانداردEMV

به دنبال استقرار استاندارد بومی شده EMV توسط بانک مرکزی، شرکت کارت اعتباری ایران کیش از عملیات پرداخت موفق مبتنی بر این استاندارد رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پیمان طبری مدیر عامل ایران کیش در گفتگویی  که در ارتباط با پروژه حذف کارت های فیزیکی و طرح اخیر بانک مرکزی صورت گرفت، ضمن اشاره به اینکه ایران کیش بیش از ششصد هزار کارتخوان مجهز به NFC دارد گفت: امروز شاهد دموی یکی از شرکت های پرداخت در راستای اهداف بانک مرکزی هستیم موفق شده ایم سوییچ اصلی ایران کیش را به شاپرک 2 منتقل کرده و کارتخوان های ما آمادگی تحقق خواسته بانک مرکزی راازطریق دستگاه های ایران کیش دارای قابلیت NFC دارد.

طبری ضمن نمایش پرداخت عملیاتی و موفق از طریق اپلیکیشن مربوطه و دستگاه کارتخوان ایران کیش مجهز به NFC گفت: آنچه بانک مرکزی در حذف کارت های فیزیکی می خواهد محقق شده است و با توجه به اینکه پیشتر بخش عمده ای ازدستگاه های ایران کیش مجهزبه NFC بوده اند نیازی به تغییر و تعویض این دستگاه ها نیست.

مدیرعامل ایران کیش با بیان اینکه تکنولوژی NFC، بخشی از پروژه حذف کارت های فیزیکی است گفت: مهم‌ترین کاربرد NFC، پرداخت پول از طریق گوشی‌های هوشمند است. همانطور که امروز هم شاهد بودید برای این منظور، کاربر اطلاعات مربوط به کارت خود را در گوشی ذخیره می‌کند و در زمان خرید، گوشی را به دستگاه NFC ‌خوان ایران کیش نزدیک می‌کند تا پرداخت انجام شود. سیستم مبتنی بر NFC  مذکور ، تحت استاندارد EMVاست که این نشان از امنیت بسیار بالای آن دارد.

از سویی برای استفاده از اپلیکیشن مذکور نیز شما نیاز به استفاده از یک رمز وروددارید سپس با ورود به نرم افزار، پرداخت غیر تماسی از طریق NFC را انتخاب و با نزدیک کردن گوشی به دستگاه کارتخوان مجهزبه این تکنولوژی، پرداخت را انجام می دهید. در حال حاضر در سیستمی که دموی آن را مشاهده کردیم برای مبالغ مختلف رمزکارت را نیز وارد می کنید، البته بانک مرکزی می تواند در آینده برای این که چه مبالغی نیاز به ورود رمز کارت نیز داشته باشند، تصمیم گیری کند . همه اینها نشان میدهد که شما از لحاظ امنیتی در پرداخت از روش NFCنباید هیچ نگرانی داشته باشید حتی اگر برفرض خدای نکرده گوشی شما به سرقت برود امکان ورود به اپلیکیشن و یا خرید با توجه به نیازورود رمز، از سوی شخص سارق وجود ندارد.

وی در خصوص فواید حذف کارت فیزیکی گفت: بدیهی است که یکی از مهمترین فوایدش می تواند موضوع ویروس کرونا و رعایت بیشتر پروتکل هاباشد.  دوم اینکه دیگر نیاز نیست با خودتان کارت بانکی همراه داشته باشید. بخصوص که بسیاری از ما چندین کارت بانکی با خود حمل می کنیم . یک موبایل و یک اپلیکیشن می تواند مجموعه ای از این کارت ها باشد. از سویی ورود به این عرصه قطعا باعث ایجاد کسب و کارهای مرتبط با آن در آینده نیز خواهد شد. حذف کاغذ و عدم نیاز به رول هم یکی دیگر از اتفاقات خوب است، اپلیکیشن؛ اطلاعات تراکنشی را به صورت نوتیفیکیشن به شما خواهد داد . موضوع صرفه جویی و خروج ارز نیز از جمله دیگر فواید مربوط به این تصمیم بانک مرکزی است.

طبری اظهار داشت: رقابت بین شرکت های پرداخت و … فرایند خرید را تسهیل می کند. این بستر بیشتر در راستای رضایت مشتری است. وقتی شما به تکنولوژی جدید ورود پیدا می کنید امنیت بیشتر ایجاد می شود . سرقت ها کمتر شده و تراکنش ها و رفتارهای تراکنشی به سمت بهبود حرکت می کنند.

وی تاکید کرد: با عزمی که  جناب دکتر همتی و محرمیان در بانک مرکزی برای حذف کارت فیزیکی دارند این نوید را می دهیم که ایران کیش به زودی این کار را در حوزه تکنولوژی NFC در بخشی از جامعه رقم می زند.

گفتنی است با استقرار استاندارد EMV انطباق هرچه بیشتر شبکه پرداخت ایران با سایر شبکه‌های بین‌المللی پرداخت کشورهای دیگر تحقق می‌یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  88