بازگشت علائم حیاتی به بازار سرمایه/ حال بورس رو به بهبود؟

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس سه شنبه 5 اسفند99؛

صبح امروز بورس همچون روزهای گذشته با عرضه سنگین در اغلب نمادها کار خود را آغاز کرد و شاخص تا بیش از 5 هزار واحد افت را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اما این روند در میانه معاملات با به تعادل رسیدن دو نماد لیدر گروه فلزی یعنی فولاد و فملی و پس از آن ها برچیده شدن صفوف فروش نمادهای لیدری همچون شبندر و شستا تغییر رویه داد.

بر این اساس حجم و ارزش معاملات به تدریج افزایش یافت و به تدریج برخی علائم حیاتی از بازگشت بازار پدیدار گشت.

شاخص کل بورس نیز با کامبَک از کف یک میلیون و 208 هزار واحد بخشی از افت امروز خود را جبران کرد و در پایان معاملات به افت 2 هزار و 715 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 211 هزار و 766 واحد قرار گرفت.

شاخص هم وزن نیز امروز با افت 983 واحدی در ارتفاع 435 هزار و 110 واحد قرار گرفت.

ظهور تقاضای هماهنگ در بانکی ها..!

با وجود بروز عرضه سنگین در نمادهای بانکی و ارسال سیگنال ریزشی به بازار طی روزهای اخیر و همچنین تکذیب پی در پی وجود هماهنگی در عرضه این نمادها، این نمادها امروز در حرکت هماهنگی دیگر با حذف صفوف فروش و دستیابی به تعادل همراه شدند…

این حرکت سبب بازگشت حجم معاملات نمادهای بانکی به قبل از دوره چند روزه ریزش اخیر بورس شد.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد بانک پارسیان با 794میلیون سهم، بانک تجارت با 564 میلیون سهم و نماد صادرات با 255 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 40 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز بانک پارسیان 2 هزار و 648 میلیارد ریال، بانک تجارت با یک هزار و 543 میلیارد ریال و نماد بانک ملت با 896 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 286 میلیون ریال تعلق گرفت.
 
بیمه ای ها پایدار در صف فروش!

هرچند امروز برخی از نمادهای لیدر بازار و حتی بانکی ها تحرکاتی در جهت رسیدن به تعادل از خود نشان دادند،اما بیمه ای ها با حفظ صفوف فروش تا پایان بازار پایدار ماندند.

اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه رازی، بیمه البرز و بیمه حکمت صبا به ترتیب با حجم 20 میلیون، 16میلیون و 9 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه حافظ با یک هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای بیمه رازی با بیش از 177 میلیارد ریال، وسین با 160 میلیارد ریال و البرز با 59 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه حافظ با 111میلیون ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2