اقدامات و دستاوردهای شاپرک گام بلندی در افزایش شفافیت اقتصادی است

دبیر کل بانک مرکزی طی بازدیدی از شرکت شاپرک از نزدیک در جریان تازه‌ترین اقدامات و دستاوردهای این شرکت در حوزه‌های مختلف پرداخت الکترونیکی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر محمد طالبی در جریان این بازدید ضمن تقدیر از اقداماتی که در راستای افزایش نظارت و امنیت در شبکه پرداخت الکترونیکی کشور توسط شاپرک انجام‌گرفته است، گفت: یکی از مشکلات و موانع اصلی بر سر راه رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ما نبود شفافیت کافی است.
وی افزود: این کمبود به بقا و گسترش اقتصاد زیرزمینی کمک می‌کند و منجر به عدم تخصیص دقیق منابع، ریشه دواندن فساد و بروز چالش‌های فراوان برای بخش مولد اقتصاد می‌شود و دقیقاً از همین منظر وجود و هوشمندی نهادی مانند شاپرک می‌تواند به تضعیف اقتصاد زیرزمینی کمک بسیاری کند.
دبیر کل بانک مرکزی با اشاره به توضیحات مدیران شاپرک درباره سامانه‌ها و روش‌های رصد تبادلات پولی بر بستر شبکه پرداخت الکترونیکی گفت: از توضیحات مسئولان شاپرک کاملاً معلوم است که گام‌های بلندی در مسیر نظارت و پایش هرچه دقیق‌تر در حوزه پرداخت‌ها برداشته‌شده و این اتفاقی مبارک و خوشحال‌کننده است چراکه در پنهانی‌ترین رفتارهای اقتصاد زیرزمینی نیز همچنان به ابزارهای پرداخت الکترونیکی نیاز است و اگر اشراف خوبی بر این بستر داشته باشیم  تا حدود زیادی دامنه و عمق عدم شفافیت در اقتصاد را کاهش داده‌ایم.
دکتر طالبی دستاوردهای شاپرک را در حوزه نظارت بر شبکه پرداخت مایه دلگرمی و اطمینان خاطر مسئولان کشور دانست و گفت: این باور در میان مسئولان وجود دارد که امنیت و شفافیت نمی‌تواند به‌طور صد در صد حاصل شود و همواره متخلفان و سودجویان به دنبال روش‌های پنهان‌کاری و تخلف هستند ولی اطلاع از اقدامات و برنامه‌های شاپرک در حوزه رصد تبادلات بر بستر الکترونیکی خوشبختانه این آرامش و اطمینان خاطر را به وجود آورده است که بخش زیادی از تلاش‌های متخلفان در تور نظارتی قرار دارد و با رصد رادار شاپرک پیش از بروز خنثی می‌شود.
دبیر کل بانک مرکزی تأکید کرد: ارزش اقدامات شاپرک در اقتصاد کشور نه‌تنها کمتر از ارزش تولید، صادرات و اشتغال آفرینی نیست بلکه هم‌ارزش با آن‌ها است.
گفتنی است، دبیر کل بانک مرکزی از واحدهای مختلف شرکت شاپرک مانند مرکز داده، مرکز امنیت، سامانه جامع پذیرندگان و.. بازدید کرد و با توضیحات مسئولان شاپرک در جریان فعالیت‌ها و روش کار این واحدها قرار گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  9  =