رونمایی از تازه ترین دستاوردهای حوزه بانکداری دیجیتال بانک ملی در «ملی شو۴»

بزرگترین رویداد سالانه بانک ملی ایران تحت عنوان «ملی شو» با رونمایی و معرفی جدیدترین محصولات فناورانه این بانک در عرصه «بانکداری دیجیتال» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رویداد «ملی شو4» با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی با حضور دکتر عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان بانکی و فناوری اطلاعات و خبرنگاران برگزار شد.

هرساله در این رویداد، تازه‌ترین محصولات بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال، بانکداری الکترونیک، بانکداری غیرحضوری و سامانه‌های پیشرفته بانکداری رونمایی ‌می‌شود.

شعبه دیجیتال بانک ملی رویکردی خلاقانه در عصر کرونا

محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم ملی شو ۴ با بیان اینکه امروز بزرگترین رویداد سامانه بانک ملی ایران را خواهیم داشت اظهار داشت: هر سال  می‌دیدم که تیم‌های نوآوری بانک ملی دستاوردهای متعددی داشتند، بنابراین تصمیم گرفتیم در بانک ملی ایران رویدادی داشته باشیم تا آخرین دستاوردهای خود را ارایه کنند.

وی افزود: یک سال تمام تیم‌های نوآوری بانک ملی تلاش می‌کنند و محصولاتی را تولید و عرضه و رونمایی می‌کنند. رویداد ملی شو ۴ شامل شعبه ملی پلاس و شعبه دیجیتال ملی است که بیش از یک سال زمان برده است.

حسین زاده تاکید کرد: در شعبه تمام دیجیتال ملی خدمات متعددی همچون، امضای دیجیتال و تولید ثبت دیجیتال را داریم تا لازم نباشد مردم و متقاضیان برای یک پرونده مدارک و لوازم مورد نیاز همچون سفته را  فیزیکی بخرند و از طریق همین شعبه دیجیتال می توانند همین را بخرند و در پرونده استفاده کنند. همه اینها به صورت دیجیتال انجام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان برای افتتاح حساب هم دیگر لازم نیست که به شعبه مراجعه کنند و می توانند به همین شعبه دیجیتال مراجعه کنند و با توجه به ارتباطی که این شعبه دیجیتال با ثبت احوال دارد خدمات انجام خواهد شد و همچنین خیلی محصولات دیگر این شعبه دیجیتال دارد که ارائه می‌شود. در نهایت آنچه دیدگاه بانک ملی است سازمان یادگیرنده و نوآورانه است.

حسین‌زاده گفت: شعبه دیجیتال ملی در دوران کرونا، نشان از رویکرد نوآوری و خلاقانه بانک ملی دارد.

به عنوان نخستین بانک، نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک ملی تایید شد


دکتر عباس معمارنژاد در «ملی شو 4» با قدردانی از خدمات بانک ملی ایران در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات مبتنی بر بانکداری دیجیتال، اظهار کرد: در شرایطی که همه خدمات جهان و اقتصاد کشورها به سمت هوشمندی و دیجیتالی شدن حرکت می کند، نظام بانکی نیز به عنوان پایه ارائه خدمات مالی نباید از این روند عقب بماند.

وی با اشاره به این که از سال 1397 موضوع بانکداری دیجیتال به صورت جدی در وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری شده است، از این که بانک ملی ایران پیشتاز پیاده سازی این پروژه بوده است، تشکر و خاطرنشان کرد: انقلاب صنعتی چهارم در حال رخ دادن است و در آن همه امور به سمت دیجیتالی شدن حداکثری حرکت خواهد کرد.

معمارنژاد با بیان این که در تحول بانکی دیجیتال، محصولات متناسب با نیاز و تجربه مشتری طراحی می شود، اظهار کرد: حتی در آینده نه چندان دور، موسسات غیرمالی نیز خدمات مالی و بانکی به مشتریان ارائه خواهند کرد.

او بانک های آینده را شرکت های فناورانه و دارای پروانه بانکداری خواند و با بیان این که «ملی پلاس» را می توان نمونه ای از این نوع بانکداری خواند، اظهار کرد: ارائه خدمات بانکداری دیجیتال در محیط فیزیکی، اقدامی جدی در مسیر بانکداری آینده است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که اکنون باید در کنار اینترنت اشیا به اینترنت رفتارها نیز توجه کرد، گفت: باید بر اساس داده ها، رفتار مشتری را بشناسیم، تحلیل کنیم و بر اساس آن خدمات ارائه کنیم.

وی همچنین استقلال از مکان با استفاده از ابزارهای بانکداری دیجیتال و نیز هوشمندسازی کسب و کارها را الزامی خواند و گفت: تازه ترین اطلاعات نشان می دهد نه تنها مبلغ و تعداد تراکنش های شاپرکی در کل نظام بانکی افزایش قابل توجهی یافته، بلکه تا 92 درصد تراکنش ها در بانک ملی ایران نیز به صورت غیرحضوری انجام می شود و این به معنای اعتماد مشتریان به بانکداری الکترونیکی و دیجیتال است.

بانک آفیسر، ربات آلفا، سامانه بام، اپلیکیشن بله، سامانه سککوک، ملی بازار، ملی فاند، اپلیکیشن ۶۰، BTM، پرداخت مستقیم و اپلیکیشن هپ، تنها بخشی از دستاوردهای بانک ملی ایران است که در سه دوره پیشین «ملی شو» در معرض دید و کاربری عموم قرار گرفته‌اند.

اکنون و در آستانه نوروز ۱۴۰۰، «ملی شو ۴» بار دیگر محصولات تازه‌ای را تحت عنوان شگفتانه برای مخاطبان، مشتریان و عموم کاربران نظام بانکی عرضه کرده است که از آن جمله می‌توان به نشان بانک، نشان اعتباری، زرنشان، کیف پول مجازی، باجه آنلاین، ملی بازار و نسل جدید شعب بانکی (ملی پلاس) اشاره کرد.

در ادامه به معرفی شگفتانه‌های ملی شو ۴ خواهیم پرداخت.

نشان بانک

نشان بانک، در اپلیکیشن ایوا، بام، ۶۰ و بله به ارائه ۲۵ خدمت می‌پردازد. کلید ورود به نشان بانک امضای دیجیتال است که از طریق آن ثبت و تایید هویت با چند کلیک انجام می‌شود.

نشان اعتباری

نشان اعتباری، سرویس ویژه‌ای در نشان بانک است که حجم مراجعه به شعب را کاهش می‌دهد و تمام مراحل دریافت تسهیلات، احراز هویت و خرید سفته از طریق آن به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. بانک ملی تسهیلات بانکی را به وسیله نشان بانک و در قالب کارت اعتباری مجازی ارائه می‌کند.

زرنشان

زرنشان، خدمتی برای ارائه تسهیلات طلا از محل طلای امانی در بانک کارگشایی است. نشان بانک فرایند اخذ تسهیلات طلا به‌وسیله زرنشان را غیرحضوری کرده است.

کیف پول مجازی

کیف پول مجازی شگفتانه بعدی ملی شو ۴ است که در تمام اپلیکیشن‌های این بانک پیاده‌سازی شده است و از طریق آن می‌توان با کیو آرکد نسبت به انجام تراکنش اقدام کرد.

باجه آنلاین

باجه آنلاین، به عنوان اولین و تنها‌ترین پلتفرم مشاوره آنلاین بانکی شناخته می‌شود. این باجه یک شبکه هوشمند با الگوریتم‌های هوش مصنوعی است که مشتریان را برای دریافت مشاوره آنلاین به متصدی مربوطه ارجاع می‌دهد.

ملی بازار

این شگفتانه ملی شو، پلتفرمی برای حمایت از تولیدکنندگان و افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان است.

ملی پلاس

ملی پلاس، نسل جدید شعب بانکی است و در عین حال که نوستالژی حضور فیزیکی در شعبه را برای مشتری تداعی می کند، امکان دریافت مشاوره های کارشناسی از طریق متخصصان خلاق را برای فعالان اقتصادی فراهم می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄  7  =