هدایت نقدینگی با فروش اوراق مشارکت

رییس جمهور تاکید کرد؛

رییس جمهور گفت: وزارت اقتصاد با فروش اوراق مشارکت، مردم را در پروژه های توسعه ای کشور سهیم و نقدینگی را هدایت کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دویست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه برگزار و در این جلسه وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از طرف رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد و منطقه زلزله زده سی سخت سفر کرده بود، گزارشی از وضعیت زلزله زدگان ، میزان آسیب و خسارات ، روند امدادرسانی و مداوای مصدومان و اسکان موقت خانواده هایی که خانه هایشان آسیب دیده و همچنین برآورد خسارات وارد شده و برنامه ریزی برای کمک به ساخت منازل تخریب شده، ارائه کرد.

پس از ارائه این گزارش، رئیس جمهور بر ضرورت کمک رسانی فوری به زلزله زدگان، جبران خسارت ها و همچنین تسریع در اسکان موقت کسانی که منازلشان در این زلزله خسارت دیده است با توجه به فصل سرما در این منطقه، تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن، این طرح را گام بزرگ دولت تدبیر و امید برای تامین مسکن دهک های پایین و متوسط درآمدی جامعه عنوان کرد و با  اشاره به روند خوب طی مراحل این طرح ملی و زیر بنایی اظهار داشت: امیدواریم بخشی از واحدهای در دست ساخت این طرح تا پایان این دولت تکمیل و افتتاح شود.

دکتر روحانی تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح ملی مسکن از طرف دولت را نقطه قوت این طرح عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این طرح با استقبال و مشارکت خوبی از سوی متقاضیان مواجه شده و امیدواریم با برنامه ریزی های درست، مسکن همه ثبت نام کنندگان در زمان مقرر آماده و تحویل شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت ۲۶۰ هزار واحد فراهم شده است و مراحل ساخت واحدها در ریل طبیعی خود افتاده است،افزود: توزیع استانی طرح ها نیز متناسب با نیازبوده و پروژه های اجرایی در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در ماه های آتی به بهره برداری خواهد رسید.

در این جلسه همچنین وزیر امور اقتصاد و دارایی گزارشی از میزان تحقق درآمدهای مشخص شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ به ویژه از محل وصول مالیات، فروش اوراق و درآمد حاصله از صادرات ارائه کرد.

براساس این گزارش وزیر اقتصاد با اشاره به مالیات وصولی از مالیات دهندگان بزرگ و همچنین وصول مالیات های معوقه، از تحقق بخش عمده درآمدهای مشخص شده در بودجه سال جاری خبر داد.

رئیس جمهور در این رابطه تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام گرفته در سال جاری بویژه تمهیداتی که در بودجه سال ۱۳۹۹ دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه ها را مدیریت کنیم و این مهم در شرایط جنگ اقتصادی و فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شد که به اعتراف خود آنها، به شکست این سیاست انجامید.

دکتر روحانی با اشاره به تحقق اهداف بودجه سال جاری در حوزه اصلی درآمدها و هزینه ها، اظهار داشت: برنامه اقتصادی کلان دولت در سال جاری که بودجه نیز در ذیل آن است، براساس واقعیت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور تدوین شد و در اجرا نیز محقق گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  4  =