افت ۱۱هزار واحدی شاخص بورس با تکیه بر تدابیر نامتقارن شورای عالی بورس!/ تعمد در عدم حمایت از سهام بانکی مشهود است

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس سه شنبه بهمن99؛

با وجود تدبیر تغییر بازه نوسان شاخص بورس به بازه نامتقارن مثبت 6 بازار سرمایه همچنان تحت تاثیر اخبار و تعمد حقوقی ها افتان و ریزان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صبح امروز در سومین روز حرکت نزولی جدید شاخص بورس بورس 11 هزار و 446 واحد از ارزش خود را از دست داد.این افت بار دیگر نماگر سرگردان بورس را در ارتفاع یک میلیون و 245 هزار و 843 واحد قرار داد.

شاخص هم وزن نیز که دیروز برای سبزماندن تا آخرین لحظه جنگیده بود،امروز نیز تن به سرخی نسپرد و با اندک رشد 798 واحدی در ارتفاع 438 هزار و 30واحد ایستاد.

امروز نیز هم چون روز گذشته با وجود جمع آوری صفوف فروش در نیمه نخست،بار دیگر تحت تاثیر فشار عرضه اغلب نمادهای لیدر بازار بر صف فروش نشستند و تقاضای نیمه دوم یارای غلبه بر این فشار عرضه نبود.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کچاد، تاپیکو و شپنا بیشترین تاثیر را بر روند نزولی شاخص بورس گذاشتند.

خِرس های بانکی بازار را واژگون کردند…

سهام گروه بانک ها و موسسات اعتباری امروز نیز همچن روز گذشته با عدم حمایت حقوقی ها و بازارگردانان روبرو بودند.در این شرایط نماد بانک تجارت نیز پس از افشای اطلاعات با صف فروش سنگین به سایر همگروهی های پرعرضه خود پیوست.

نمادهای لیدر و غیر لیدر گروه بانکی این روزها نه تنها توسط حقوقی ها و بازارگردانان خود حمایت نمی شوند؛ بلکه با فروش حقوقی ها نیز همراه هستند که شایبه تعمدی بودن وضعیت آنان را قوی تر می کند.

بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وپارس با 223 میلیون سهم، وبصادر با 223 میلیون سهم و نماد وبملت با 152میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 45 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک پارسیان با 714 میلیارد ریال، بانک ملت با 619 میلیارد ریال و نماد بانک صادرات با 458 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 315 میلیون ریال تعلق گرفت.

پرداختی ها بر صف خرید نشستند!

سهام شرکت های فناوری و پرداخت الکترونیک امروز بی اعتنا به وضعیت کلی بازار اغلب بر صف خرید بی چون و چرا نشستند و سهامداران خود را خرسند کردند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد تاپکیش با 19 میلیون و 214 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای سیستم با معامله 11 میلیون و 589 هزار سهم و آرتاپ با معامله 8 میلیون و 905 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد این گروه در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد پرداخت و با حجم 21 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد تاپکیش با 403 میلیارد ریال، سیستم با 320 میلیارد ریال و آپ با 186 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد پرداخت با 775 میلیون ریال بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  60