مقایسه کارت هدیه و کارت اعتباری

چنانچه مایلید از خدمات چاپ کارت هدیه و چاپ کارت اعتباری برای کسب و کار خود استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب کارت هدیه و کارت اعتباری با یکدیگر مقایسه شده و کاربردهای آن‌ها ذکر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چنانچه مایلید از خدمات چاپ کارت هدیه و چاپ کارت اعتباری برای کسب و کار خود استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب کارت هدیه و کارت اعتباری با یکدیگر مقایسه شده و کاربردهای آن‌ها ذکر شده است.

استفاده از واژه کارت هوشمند باعث شده است که اغلب کارت‌ها در این دسته قرار گرفته و متقاضیان استفاده از این قبلی کارت‌ها نتوانند تمایزی بین کارت هدیه و کارت تخفیف قائل شوند. این در حالی است که نه تنها فلسفه استفاده از این کارت‌ها با یکدیگر تفاوت دارد، بلکه کاربرد آن‌ها نیز متفاوت است. کارت هدیه بیشتر جهت تشکر و قدردانی از افراد استفاده می‌شود در حالی که کارت اعتباری برای شناسایی مشتریان و درک نیازهای آن‌هاست. به همین علت هر دو نوع کارت اعتباری و کارت هدیه را معرفی می‌کنیم و کاربردها و مزایای آن‌ها را بیان می‌نماییم.

کارت هدیه چیست؟

کارت هدیه کارتی نقدی است که هیچگونه نامی روی آن قید نشده و با مبالغ مختلف توسط بانک، شرکت ها و یا موسسات مالی و اعتباری صادر می شود. دارندگان این کارت‌ها نیز می‌توانند به دفعات مختلف تا سقف موجودی آن اقدام به خرید کالا و خدمات گوناگون نمایند. در واقع کارت‌های هدیه، کارت‌هایی هوشمند و غیرهوشمند هستند که صاحبان کسب و کار در ازای یک میزان خرید مشخص، آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. امروزه استفاده از کارت های هدیه بسیار متداول شده است، به گونه ای که اغلب شرکت ها و موسسات برای جذب مخاطب و افزایش تعداد مشتری اقدام به چاپ کارت هدیه می نمایند. استفاده از این کارت ها به سرعت رو به افزایش است زیرا اهدای کارت هدیه یکی از محبوبترین روش‌ها برای آشنایی و جذب مشتری جدید و یا حفظ مشتریان سابق است. چاپ کارت هدیه روی کارت‌های هوشمند مگنت که مشابه کارت‌های بانکی است انجام می‌گیرد. و می توان متناسب با سلیقه مشتریان آن‌ها در طرح‌های مختلف چاپ زد.

کاربردهای کارت هدیه

کاربردهای کارت هدیه تفاوت زیادی نسبت به کارت‌های اعتباری دارد و هر کدام از آن‌ها در حوزه‌های متفاوتی به کار می‌روند. امروزه استفاده از این کارت‌ها با سرعت بالایی در حال افزایش است. شرکت و ارگان‌های دولتی و خصوصی برای مناسبت‌ها، مدارس، مراکز خرید، رستوران‌ها، تولدها و … کارت هدیه را چاپ و به افراد ارائه می‌نمایند. هر یک از افراد برای اهداف گوناگونی از کارت هدیه استفاده می کنند. به عنوان مثال افراد به مناسبت های مختلف به یکدیگر کارت هدیه می‌دهند و یا بسیاری از مراکز ارائه دهنده کالا و خدمات برای جذب مخاطبان و مشتریان از این کارت ها استفاده می کنند. استفاده از کارت هدیه می تواند موجب رونق کسب و کار شود. زیرا استفاده از کارت هدیه بهترین انتخاب برای ماندگار شدن در ذهن مشتریان است.

چاپ کارت هدیه

برای چاپ کارت هدیه می‌توان از انواع کارت PVC ساده و هوشمند استفاده نمود. در واقع برای چاپ این کارت‌ها گزینه‌های انتخابی ساده‌تری نیز وجود دارند. در مورد این کارت‌ها نیازی به استفاده از تکنولوژی پیشرفته نیست و فرد می‌تواند با یک کارت فیزیکی، از مبلغ هدیه مورد نظر بهره ببرد. چاپ کارت هدیه پی وی سی از طریق تکنیک‌های مختلف قابل انجام است اما متداولترین آن‌ها چاپ افست و چاپ دیجیتال است که انتخاب هر یک بسته به تعداد کارت‌ها و عوامل گوناگون دارد. اگر تیراژ کمتر از ۱۰۰۰عدد باشد و اطلاعات متغیر باشد به صورت دیجیتال چاپ می‌شود اما چنانچه تیراژ بالای ۱۰۰۰ عدد و اطلاعات ثابت باشد کارت‌ها به صورت افست چاپ می‌شوند.

کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری در اصطلاح Credit Card به کارت‌هایی اطلاق می‌شود که حاوی مقدار مشخصی اعتبار هستند و امکان خرید از فروشگاه ‌ها و یا اینترنت را به دارنده آن می دهند. در واقع کارت اعتباری این امکان را به اشخاص می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد، از خدمات گوناگون استفاده نموده و عملیاتی همچون دریافت وجه، سپردن وجه، انتقال وجه، دریافت اطلاعات حساب، اعلام موجودی و … را در دستگاه‌های خودپرداز به راحتی انجام دهند. این کارت‌ها امکان درج اطلاعات بر سطح آن‌ها وجود دارد و در آن‌ها از نوار مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات مختلف استفاده می‌شود. این کارت‌ها در ابتدا برای کارهای مالی استفاده می‌شدند و بانک‌ها در ازای سپرده گذاری مشخص، آن‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دادند تا از اعتبار کارت برای خرید استفاده کنند. به مرور زمان استفاده از کارت اعتباری به حوزه‌های دیگری نیز کشیده شد که شاید مهم‌ترین آن‌ها سیستم وفاداری مشتریان است که برای ثبت اطلاعات مشتریان و ثبت میزان خرید آن‌ها در یک دوره زمانی مشخص استفاده می‌شود؛ و امروزه اغلب مدیران مشاغل به استفاده از این کارت‌ها رو آورده اند.

کاربردهای کارت اعتباری

انواع مختلفی از کارت‌های اعتباری وجود دارد که کاربردهای آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی برای این کارت‌ها می‌توان کاربردهای زیر را در نظر گرفت:

استفاده به عنوان کارت اعتباری بانکی برای خرید و انتقال پول
استفاده به عنوان کارت اعضای باشگاه مشتریان جهت ثبت خرید و استفاده از آفرها و تخفیفات
استفاده به عنوان کارت پارکینگ در پارکینگ‌های هوشمند

چاپ کارت اعتباری

کارت‌های اعتباری نسبت به کارت‌های تخفیف پیچیدگی بیشتری دارند و در آن‌ها از سیستم‌های مغناطیسی و سیستم‌های ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود. بنابراین لازم است که برای چاپ کارت‌های اعتباری از کارت هوشمند PVC مانند کارت مایفر یا کارت مگنت استفاده کرد. چاپ این کارت‌ها از طریق پرینترهای چاپ کارت پی وی سی امکان پذیر است. این چاپگرها در انواع متنوعی وجود دارند و برای چاپ کارت PVC از تکنیک های متفاوتی بهره می برند. چاپ دیجیتال و چاپ افست دو روشی هستند که برای چاپ این قبیل کارت مورد استفاده قرار می گیرند و انتخاب هر یک به نوع کارت بستگی دارد. برای چاپ کارت اعتباری معمولا از چاپ دیجیتال که به چاپ کارت pvc فوری معروف است استفاده می شود، زیرا حاوی اطلاعات متغیر نظیر نام، شماره کارت و … است.

در انتها بعد از آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای دو نوع کارت اعتباری و کارت هدیه، اگر به دنبال جذب مشتری و ترغیب آن‌ها به خرید بیشتر هستید، توصیه ما این است که از کارت هدیه استفاده کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که از این کارت‌ها می‌توانید به عنوان روشی جهت تبلیغات غیرمستقیم خود استفاده نمایید. اما اگر قصد راه اندازی باشگاه مشتریان را دارید و می‌خواهید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و آمار بیشتری از میزان خرید آن‌ها به دست بیاورید، بهتر است به سراغ چاپ کارت اعتباری بروید.

 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×  7  =