ارائه خدمات امانت‌داری ارزهای دیجیتال توسط دویچه بانک

دویچه بانک (Deutsche Bank)، بزرگ‌ترین بانک آلمان، با هدف ارائه خدمات پاسخگویانه به صندوق‌های پوشش ریسک فعال در حوزه ارزهای دیجیتال، به جمع مؤسسات مالی بزرگی پیوسته که به‌دنبال ارائه سرویس‌های امانی ارزهای دیجیتال هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نمونه اولیه این سرویس امانی اکنون راه‌اندازی شده و هدف آن ایجاد «یک پلتفرم امانی برای مشتریان نهادی سرمایه‌گذار در حوزه ارزهای دیجیتال و اتصال یکپارچه این دارایی‌ها به اکوسیستم گسترده‌تر ارزهای دیجیتال» است.

مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) که هرساله در شهر داووس سوئیس میزبان گردهمایی قدرت‌های اقتصادی جهان است، در گزارشی که کمتر موردتوجه واقع شد، این موضوع را بررسی کرده است.

دویچه بانک، در متنی که لابه‌لای بندهای صفحه ۲۳ گزارش دسامبر ۲۰۲۰ پنهان شده، اشاره کرده است که تصمیم دارد یک پلتفرم برای انجام معاملات و صدور توکن راه‌اندازی کند. هدف از این طرح، ایجاد پلی میان دارایی‌های دیجیتال و خدمات بانکداری سنتی و همچنین مدیریت انواع دارایی‌های دیجیتال و فیات در یک پلتفرم با کاربری آسان است.

اکنون بانک‌های بزرگ جهان، یکی پس از دیگری طرح‌های خود را برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال و ارائه خدمات امانی در این زمینه اعلام می‌کنند. بانک نیویورک ملون (New York Mellon)، بزرگترین بانک ارئه‌دهنده خدمات حضانتی در جهان نیز هفته گذشته به این ضیافت ملحق شد.

به لطف اطلاعیه‌های توضیحی ستاد کنترل ارز ایالات متحده (OCC) در سال گذشته، بانک‌های آمریکایی به سطحی از شفافیت مربوط به تنظیم مقررات دست یافته‌اند. در آلمان نیز شرکت‌ها صف کشیده‌اند تا از نهاد تنظیم مقررات این کشور (BaFIN) پروانه ویژه خدمات امانی ارزهای دیجیتال را دریافت کنند.

دویچه بانک که ۲۱‌مین بانک بزرگ جهان است، اعلام کرد که هدفش «تضمین امنیت و دسترسی‌پذیری دارایی‌ها برای مشتریان از طریق ارائه راهکار ذخیره‌سازی سرد و گرم در سطح نهادی با سطح حمایتی در حد بیمه» است. در این گزارش از هیچ ارز دیجیتال یا توکن مشخصی نامی به میان نیامده است.

این پلتفرم امانی در چند مرحله راه‌اندازی خواهد شد و در نهایت، امکان خریدوفروش ارز‌های دیجیتال را از طریق شراکت با کارگزاران اصلی (که مشتریان صندوق‌های پوششی را راهنمایی می‌کنند)، صادرکنندگان توکن و صرافی‌های تأیید‌شده فراهم خواهد کرد.

این بانک آلمانی گفته است که قصد دارد قابلیت‌هایی نظیر «خدمات ارزش افزوده مثل مالیات، خدمات ارزشیابی و مدیریت صندوق، ارائه وام، اثبات سهام و رأی‌دهی» را نیز در این پلتفرم ارائه کند. همچنین، «فراهم کردن یک پلتفرم بانکداری باز برای ایجاد امکان پذیرش تأمین‌کنندگان ثالث» ازجمله اهداف این بانک عنوان شده است.

به‌گفته دویچه بانک، جامعه هدف این خدمات از مدیران دارایی، مدیران سرمایه، دفاتر خانوادگی، شرکت‌ها و صندوق‌های دیجیتال تشکیل شده است.

دویچه بانک اعلام کرد که به‌عنوان یک مدل کسب‌وکار، اقدام به جمع‌آوری کارمزد خدمات امانی و بعدها کارمزد توکن‌سازی و معاملات خواهد کرد.

این بانک همچنین گفته است که فاز اثبات مفهوم پلتفرم خود را تکمیل کرده و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ اولین نمونه رسمی محصول خود را راه‌اندازی کند تا به‌طور هم‌زمان مشتریان جهانی طرح‌های ابتکاری این‌چنینی را نیز شناسایی و بررسی کند.

 

منبع: ارز دیجیتال 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  2