احتمال سرمایه‌گذاری مورگان استنلی در بازار بیت کوین

منابع مطلع در مصاحبه با نشریه‌ی بلومبرگ از احتمال سرمایه‌گذاری کوینترپوینت گلوبال(Cointerpoint Global) به عنوان شاخه‌ی سرمایه‌گذاری موسسه‌ی مالی بزرگ مورگان استنلی در بازار رمزارزها خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسسه‌ی مالی مورگان استنلی(Morgan Stanley) هم‌اکنون سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین را بررسی می‌کند.

این گزارش بر اساس اظهارات افراد مطلع تهیه شده است. آن‌ها ادعا کرده‌اند که کوینترپوینت گلوبال(Cointerpoint Global) به عنوان زیر مجموعه‌ی شاخه‌ی سرمایه‌گذاری مورگان استنلی(با ۱۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌ی تحت مدیریت)، درحال بررسی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی رمزارزها است. بر همین اساس:

کوینترپوینت گلوبال هم‌اکنون شرایط بازار رمزارزها را برای سرمایه‌گذارن خود بررسی می‌کند.Bloomberg

وب سایت مورگان استنلی کوینترپوینت گلوبال را یک صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری بر روی دارایی‌هایی توصیف کرده است که در آن امکان افزایش ارزش بازار دارایی‌ها با توجه به دلایل بنیادین وجود دارد. ارزش دارایی‌های این صندوق در سال جاری میلادی ۷۲٫۷ درصد افزایش یافته است که بازدهی بسیار بیشتری را نسبت به شاخص جهانی(MSCI All Country World Net Index returns) یعنی ۱۶/۲۵ درصد ارائه کرده است.

از آنجایی که در گذشته شرکت‌های بزرگی همانند مایکرواستراتژی(Microstrategy)، اسکوئر(Square) و حتی شرکت خودروسازی تسلا(Tesla) سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین را آغاز کرده‌اند، افزایش اشتیاق موسسات سرمایه‌گذاری برای حضور در بازار بیت کوین، پدیده‌ی غیرمنتظره‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

ورود سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار بیت کوین

مورگان استنلی در سال ۲۰۱۸ آگهی استخدام متخصص صنعت رمزارزها در این موسسه‌ی مالی را منتشر کرده است. این موسسه‌ی مالی با وجود سرمایه‌گذاری شرکت مایکرواستراتژی بر روی بیت کوین سهام بیشتری را از این شرکت خریداری کرده است.

با این وجود، مورگان استنلی تنها موسسه‌ی بانکی مشتاق فعالیت در بازار رمزارزها محسوب نمی‌شود. بانک جی‌پی مورگان(JP Morgan) و پلتفرم پرداخت ویزا(Visa) در گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی برنامه‌های فعالیت در صنعت رمزارزها را منتشر کرده‌اند.  معاونت بانک جی‌پی مورگان اخیراً اعلام کرده است که در صورت وجود تقاضای کافی از سوی مشتریانمان فعالیت در بازار رمزارزها را آغاز خواهیم کرد. در همین زمان شرکت پرداخت مسترکارت نیز از راه‌اندازی سرویس پرداخت مستقیم مبتنی بر رمزارزها پیش از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی خبر داده است.

 

منبع: کوینیت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  9