ورود دویچه بانک به عرصه تصدی ارزهای دیجیتال

دویچه بانک (Deutsche Bank) به سازمان‌های مالی بزرگی پیوست که در حال بررسی تصدی ارزهای دیجیتال هستند، به طوری که برنامه‌ریزی کرده است تا خدمات پیشرفته‌ای را به صندوق‌های پوشش ریسک ارائه دهد که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) نمونه اولیه تصدی ارزهای دیجیتال دویچه بانک به دنبال توسعه یک پلتفرم تصدی کاملا یکپارچه برای مشتریان سازمانی است. این پلتفرم، اتصال منسجمی را به اکوسیستم ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

دویچه بانک، بزرگترین بانک آلمان در گزارش ماه دسامبر ۲۰۲۰ به بیان برنامه‌های خود در جهت ایجاد یک پلتفرم معاملاتی و صدور توکن، ایجاد ارتباط بین ارزهای دیجیتال و خدمات بانکی سنتی و مدیریت طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات در یک پلتفرم با کاربری آسان پرداخته است.

اکنون بانک‌های بزرگ در صدد اعلام برنامه‌های خود برای ورود به عرصه تصدی ارزهای دیجیتال هستند، به طوری که بانک نیویورک ملون (Bank of New York Mellon) بزرگترین بانک متصدیانه جهان نیز اوایل هفته گذشته به این عرصه پیوسته است.

به لطف وضع قوانین از جانب دفتر کنترل ارز آمریکا، بانک‌های آمریکایی با شفافیت قانونی بیشتری مواجه‌اند. در کشور آلمان، شرکت‌های مختلف در صف دریافت مجوز تصدی ارزهای دیجیتال از جانب نهاد قانونگذاری این کشور به اسم BaFIN هستند.

دویچه بانک که بیست و یکمین بانک بزرگ جهان است، در صدد آن است تا با ارائه راهکارهای ذخیره‌سازی آفلاین و آنلاین در سطح سازمانی، از امنیت و در دسترس بودن ارزهای دیجیتال برای مشتریان خود اطمینان حاصل کند. البته به هیچگونه ارز دیجیتال یا توکنی به طور مشخص اشاره نشده است.

این پلتفرم تصدی ارزهای دیجیتال در مراحل مختلفی عرضه خواهد شد. این پلتفرم قابلیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق همکاری با کارگزاری‌های، صادرکنندگان و صرافی‌های برتر را به مشتریان خود ارائه خواهد داد.

دویچه بانک گفته است خدمات ارزش افزوده نظیر پرداخت مالیات، سرویس‌های قیمت‌گذاری و مدیریت سرمایه، وام‌دهی، استیکینگ و رای‌دهی و یک پلتفرم بانکی آزاد را ارائه خواهد داد تا ارائه‌دهندگان شخص ثالث را نیز به سمت خود جلب کند.

هدف این سرویس، مدیران دارایی‌ها، مدیران سرمایه، دفاتر خانوادگی، شرکت‌ها و صندوق‌های دیجیتال است.

از لحاظ مدل تجاری، دویچه بانک به دریافت کارمزد تصدی می‌پردازد و سپس برای توکنی کردن و انجام معاملات نیز کارمزد دریافت می‌کند.

موج جدیدی از سرمایه‌گذاران سازمانی

پینتو به یادآوری تجربه BlackRock، بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان در خصوص ورود به بازار ارزهای دیجیتال از طریق قراردادهای آتی بیت کوین پرداخت.

پینتو خاطرنشان کرد که قانونگذاری معاملات بیت کوین قابل مدیریت خواهد بود. وی در ادامه افزود که در صورت قانونگذاری بیت کوین، مشتریان و صرافی‌هایی با چندین سال تجربه وارد عرصه بیت کوین خواهند شد.

فقط در هفته جاری، شرکت‌های بزرگی نظیر تسلا، پی‌پال و بانک متصدیانه نیویورک ملون (BNY Mellon) دارایی بیت کوین خود را به مقدار چشمگیری افزایش دادند. در بحبوحه افزایش تقاضا از جانب سازمان‌های بزرگ جهان، جای تعجبی ندارد که بانک‌های وال استریت نیز به این رقابت بپیوندند.

سرمایه‌گذاری بیشتری در بیت کوین در راه است

طبق معمول، بانک‌ها با شدیدترین سختگیری‌های قانونی مواجه هستند و در نتیجه، تمایلی به ورود به عرصه ارزهای دیجیتال ندارند. هرچند، حتی اگر یکی از ۶ بانک بزرگ آمریکا تصمیم به ورود به این عرصه را اتخاذ کنند، گامی بزرگ برای مشروعیت و پذیرش بیت کوین برداشته خواهد شد.

به غیر از معامله‌گران جی‌پی مورگان، نمایندگان سایر بانک‌های مهم و برجسته نیز علاقه خود به ارزهای دیجیتال را بیان کرده‌اند. هفته گذشته، گلدمن ساکس میزبان جلسه خصوصی با مایک نوگراتز مدیر شرکت ارز دیجیتال Galaxy Digital بود.

مایک نوگراتز طی این نشست محازی، نظرات و ایده‌های خود درباره بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با کارمندان و مشتریان این بانک در میان گذاشت.

قبل از این نشست نیز دیمین وندرویلت (Damien Vanderwilt) یکی از رؤسای Galaxy Digital هشدار داده بود که حجم زیاد درخواست و تقاضای مشتریان، بانک‌های بزرگ را مجبور به واکنش و تغییر موضع خود خواهد کرد.

واندرویلت هم‌چنین به همکاری بالقوه با بانک‌های سنتی اشاره کرد و گفت:

شرکت Galaxy Digital می‌تواند به گلدمن و سایر بانک‌ها کمک کند تا با چالش‌های مشترک موجود مواجه شوند. ما به عنوان قطب خدمات مالی در عرصه ارزهای دیجیتال چنین جایگاه منحصربه‌فردی داریم.

 

منبع: میهن بلاک چین 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  9  =