کارت اعتباری سهام عدالت از امروز توزیع می شود

معاون بانکی و بیمه‌ای وزیر اقتصاد خبر داد:

معمارنژاد گفت: صاحبان سهام عدالت از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ کارت اعتباری دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عباس معمارنژاد، معاون بانکی و بیمه‌ای وزیر اقتصاد گفت:از ابتدای سال، ۱۲۱۹۹هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظام بانکی اعطا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵درصد رشد داشته است.

وی افزود:در آذر ۹۹ بخش عمده تسهیلات نظام بانکی به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در اقتصاد کشور بوده است.

معمار نژاد بیان کرد:از ابتدای امسال بانک‌هایی که با وزارت اقتصاد کار می‌کنند تا امروز ۱۱هزار میلیارد تومان از اموال مازادشان را فروختند که ۳۱۰۰میلیارد تومان سهام و ۷۹۰۰میلیارد املاک فروخته شده است.

معاون بانکی و بیمه‌ای وزیر اقتصاد گفت: اگر شرایط بازار سرمایه به شرایط ابتدای سال برمی‌گشت و رشدش ادامه می‌یافت یا تثبیت می‌شد حتما حجم سهامی که شرکت‌های ما می‌فروختند بیشتر بود.

معمار نژاد گفت: امروز شرایط بازار سرمایه اجازه نمی‌دهد مجددا این‌ها را عرضه کنیم؛ زیرا اگر عرضه هم بکنیم شاید نتوانیم بفروشیم. دنبال شرایط خوبی هستیم که شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها را عرضه کنیم.

معاون بانکی و بیمه‌ای وزیر اقتصاد گفت: از ۹۶/۱۰ تا ۹۹/۱۰ کل فروش سهام و املاک توسط بانک‌ها چیزی حدود ۳۳هزار میلیارد تومان بوده است که فقط ۱۱هزار میلیارد تومان آن امسال فروخته شده است.

معمارنژاد گفت:صاحبان سهام عدالت از امروز ۲۵ بهمن ۹۹ کارت اعتباری دریافت می‌کنند.بانک‌های ملی و تجارت از امروز به صاحبان سهام عدالت کارت اعتباری می‌دهند.این خدمات بصورت غیرحضوری ارائه می‌شود و معادل ۵۰ درصد ارزش سهام عدالت است.

وی گفت: افراد می‌توانند از این تسهیلات برای خرید از فروشگاه‌های منتخب استفاده کنند.سهامداران که با کارت اعتباری خرید می‌کنند اگر بعد از ٣٠روز نتوانند بدهی خود را تسویه کنند. بازپرداخت آن مانند وام سه ساله و با کارمزد ١٨ درصد خواهد بود. اگر سهامدار بعد از سه سال نتواند بدهی خود را تسویه کنند ۵٠درصد سهام به بانک عامل تسهیلات دهنده واگذار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  +    =  93