استفاده از ارزهای دیجیتال در سیستم پرداخت مالی مسترکارت

مسترکارت شرکت مطرح ارائه دهنده سرویس‌های مالی نیز از ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت Mastercard اعلام کرد که از این پس کاربران این شبکه می‌توانند با استفاده از رمز ارزها از خدمات پرداخت مسترکارت استفاده کنند. این شرکت بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد که می‌تواند مقبولیت ارزهای دیجیتال را به مقدار زیادی افزایش دهد.

شرکت مسترکارت در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۱ میلادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی خواهد کرد تا از این طریق استفاده از ارزهای دیجیتال را برای یک میلیارد کاربر خود فراهم آورد.

ارزهای دیجیتال در سیستم پرداخت مسترکارت

این شرکت معتقد است که این اتفاق ممکن است فروشگاه‌های بیشتری را به سمت استفاده از خدمات مسترکارت بکشاند. همچنین این شرکت اعلام کرده که تعدادی از مشتریان این شرکت به دلیل نبود خدمات استفاده از رمز ارزها در پرداخت‌های مالی، در حال مهاجرت از این شبکه بوده‌اند. این شرکت امیدوار است تا با فراهم کردن زمینه استفاده از ارزهای دیجیتال در شبکه مسترکارت بتواند رضایت مشتریان خود را فراهم کند. در این اطلاعیه آمده:

فراهم کردن بستری برای استفاده از ارزهای دیجیتال به معنی توصیه مسترکارت به استفاده از رمز ارزها نیست. این به انتخاب مشتریانمان بستگی دارد. اما هدف ما این است تا با فراهم آوردن رمز ارزها در سیستم پرداخت مسترکارت به کاربران و مشتریان خود این امکان را بدهیم تا با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت‌های مالی خود را انجام دهند.

مسترکارت اعلام کرده است که به منظور قابلیت اعتماد و امنیت بالاتر، تنها از استیبل کوین‌ها در سیستم پرداخت خود استفاده خواهد کرد. این شرکت هنوز نام ارزهای دیجیتالی که در این سیستم اضافه خواهند شد را اعلام نکرده است.

معیارهای مسترکارت برای انتخاب رمز ارز

این غول پرداخت خدمات مالی در جهان برای انتخاب ارزهای دیجیتالی که قصد دارد به سیستم خود اضافه کند، چهار معیار را معرفی کرده است: رعایت حقوق مصرف‌کننده از جمله حفظ حریم خصوصی و امنیت مشتری، انطباق کامل با KYC و احراز هویت مشتریان، پایبندی به قوانین و مقررات کشورها، ثبات قیمتی به عنوان ابزاری برای پرداخت مالی. همچنین مسترکارت اشاره کرد که برای همکاری با نوآوری در حوزه رمز ارز بانک مرکزی، با چندین بانک مرکزی در جهان همکاری خواهد کرد.

تقاضا برای استفاده از ارزهای دیجیتال

مسترکارت در اطلاعیه خود نکته قابل توجهی را ذکر کره است. این شرکت دلیل اضافه کردن رمز ارزها به سیستم پرداخت خود را درخواست بسیار زیاد مشتریانش اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرد که با توجه به صعودی بودن روند قیمتی ارزهای دیجیتال بسیاری از مشتریانمان خواهان استفاده از ارزهای دیجیتال در سیستم مالی مسترکارت شدند. این نکته نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد نیز به تدریج وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. نکته‌ای که پیش از این شاهد آن نبودیم. در این اطلاعیه آمده است:

دارایی‌های دیجیتال به بخش مهمی از دنیای پرداخت‌های مالی تبدیل شده‌اند. ما می‌خواهیم تا مشتریان و بازرگانان و مشاغل را قادر به انتقال دارایی‌های دیجیتال و ارزهای رمزنگاری شده کرده و گزینه‌های آنها را برای پرداخت‌های مالی، گسترده‌تر کنیم.

شرکت مسترکارت در زمینه پژوهش بلاکچین و ارزهای دیجیتال حضور فعالی دارد. این شرکت در حال حاضر ۸۹ اختراع ثبت شده در زمینه بلاک چین در اختیار دارد. مسترکارت به صورت مستقیم اقدام به انتقال ارزهای دیجیتال در سیستم خود نخواهد کرد و به کمک Wirex و BitPay خدمات ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد.

 

منبع: میهن بلاک چین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1