بودجه بدون استقراض از نظام بانکی اداره شده است

وزیر اقتصاد:

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در ۱۰ ماه امسال، بودجه کشور بدون استقراض از نظام بانکی اداره و پرداختی‌ها به موقع انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکرد انقلاب توسعه و عمران و آبادانی خصوصاً در مناطق محروم و روستاها و همچنین دست‌یابی به خودکفایی بالاخص در محصولات کشاورزی و استراتژیک بوده و دولت تدبیر و امید نیز همین رویکردها را دنبال کرده و اقدامات ویژه را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: در سالی که به شدت تحت فشار جنگ اقتصادی هستیم، ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی در سطح کشور اختصاص پیدا کرده که ۶۱ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی بیان کرد: با وجود اینکه امسال ویروس کرونا آسیب جدی به اشتغال و تولید کشورهای مختلف دنیا وارد کرد، رشد اقتصادی ایران در ۹ ماهه امسال مثبت بوده و اشتغال هم با کمترین کاهش روبه‌رو بوده است.

دژپسند با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در کشور یک رقمی شده است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال کرونا تأثیر منفی زیادی در اشتغال داشت و رفته‌رفته تأثیر آن کم و کمتر شد.

وی بیان کرد: اگرچه می‌دانیم شرایط زندگی مردم سخت شده اما خوشبختانه مردم ما در مقابل فشارهای فشار حداکثری دشمن، مقاومت کردند و دشمن را به زانو در آوردند.

 وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تدابیر دولت برای تنظیم بازار در آستانه شب عید، گفت: تدابیر لازم برای تأمین کالاهای اساسی کشور اتخاذ و منابع لازم تأمین شده است.

فرهنگ سهامداری در توده مردم تسری پیدا کرده است

دژپسند در ادامه گفت: در کشور نیاز داریم که بورس یک تکیه‌گاه قابل‌ اعتمادی برای تأمین مالی اقتصاد باشد؛ البته تأمین مالی اقتصادی لزوماً در دولت نیست و دولت کمترین تأمین مالی را از بازار سهام انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در یک دوره‌ای اقبال خیلی خوبی از بورس شد و متأسفانه این اقبال به گونه‌ای تبعاتی را به همراه داشت. برخی مداخلات غیرحرفه‌ای در بازار سرمایه موجب نگرانی سهامداران خصوصاً سهامداران حقیقی شد و همین امر سبب شد که نا اطمینانی در بازار سرمایه شکل بگیرد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه نگاه به بازار سرمایه باید میان‌مدت و بلندمدت باشد، گفت: اگر این نگاه از محوریت خارج شود، قطعاً فشار روانی ایجاد شده و باعث نگرانی می‌شود.

 دژپسند بیان کرد: خوشبختانه امروز فرهنگ سهامداری در توده مردم تسری پیدا کرده و بنگاه‌داران نیز به این رسیده‌اند که بازار سرمایه یکی از مجاری تأمین مالی پایدار است. امیدواریم با تقویت اطمینان و همچنین با سیاست‌هایی که اخیراً در شورای عالی بورس اتخاذ کردیم، هر چه زودتر به شرایطی بهتری برسیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  ⁄    =  28