رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز/ سایه سبز بزرگان بر سر شاخص

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و پرداخت الکترونیک در بورس دوشنبه 20بهمن99؛

بورس امروز با رشدی احتیاطی به خصوص در شرکت های کوچک همراه بود، به طوریکه با عرضه صفوف خرید بزرگان روند کوچک ها نیز تا حدی منفی شد.در ادامه با بازگشت بزرگان به روند صعودی، شرکت های کوچکتر نتوانستند خود را تا پایان معاملات ریکاوری کنند و در روندی نزولی ماندند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شاخص بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز در ادامه روند جدید خود که از روز گذشته و پس از اعلام اجرای دامنه نامتقارن توسط دهقان دهنوی؛دبیر و سخنگوی شورای عالی بورس شکل گرفته بود با تقاضای قابل توجه خریداران کار خود را آغاز کرد.

اما تنها با گذشت 30 دقیقه از آغاز معاملات صفوف خرید سهم ها به خصوص سهام بزرگ و شاخص ساز یکی پس از دیگری عرضه شد و همین مساله سبب عرضه در سهام کوچکتر نیز شد.

هر چند بهبود تقاضا در سهام بزرگ سبب بازگشت این نمادها به روندهای صعودی شد و حتی تشکیل صفوف خرید مجدد را نیز برای آنها در پی داشت،اما اغلب سهام کوچک نتوانستند به روند صعودی بازگردند و در تعادل منفی به معاملات امروز خود پایان دادند.

رشد لیدرهای بانکی ادامه یافت

سهام گروه بانکی امروز با پیگیری رشد در نمادهای لیدر و رفتاری احتیاطی در سایر نمادهای این گروه ظاهر شدند.

حرکتی که سبب معاملات در سقف روزانه یا نزدیک به سقف روزانه را برای اغلب نمادهای بانکی در پی داشت و سایر نمادها با وجود اتمام معاملات در بازه منفی در تلاش برای رسیدن به محدوده صفر معاملات و سبزشدن احتیاطی بودند.


بر این اساس پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب نماد وتجارت با 472 میلیون سهم، وپارس با 419 میلیون سهم و نماد وبصادر با 377 میلیون سهم بودند.

کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه با 43 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک ملت با یک هزار و 428 میلیارد ریال، بانک تجارت با یک هزار و 340 میلیارد ریال و نماد بانک پارسیان با یک هزار و 288 میلیارد ریال در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با 306 میلیون ریال تعلق گرفت.

حرکت پرداختی ها در خلاف جهت بازار

سهام شرکت های فناوری و پرداخت الکترونیک با افت لیدرهای خود در معاملات امروز روبرو شدند.

بر این اساس نمادهایی همچون تاپکیش، افرا، پرداخت، مداران و رکیش در کف قیمتی روزانه خود معاملات امروز را به پایان بردند.

دو سهم عرضه اولی سپیدار و رافزا نیز همچون روزهای گذشته پرطرفدار ظاهر شدند.

پرحجم ترین نمادهای پرداخت و فناوری در معاملات امروز به ترتیب نماد مرقام با 10 میلیون و 98 هزار سهم بود. پس از آن نمادهای تاپکیش   با معامله 6 میلیون و 542 هزار سهم و آپ با معامله 5 میلیون و 47 هزار سهم قرار گرفتند.

کم حجم ترین نماد در معاملات امروز نیز شرکت رایان هم افزا با نماد رافزا و با حجم 42 هزار سهم بود.

برترین نمادهای پرداخت و فناوری از نظر ارزش معاملات امروز نماد مرقام با 173 میلیارد ریال، تاپکیش با 134 میلیارد ریال و رانفور با 104 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز نماد رافزا با یک میلیارد ریال بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  78  =  82