خرید از فروشگاه‌ها با خدمات جدید بانک ملی

مشتریان بانک ملی می‌توانند تسهیلات را در قالب کارت اعتباری مجازی دریافت کنند و از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون همراه داشتن کارت، خرید خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به پروژه استفاده از موبایل برای انجام تراکنش‌های خرید در فروشگاه‌ها گفت: انجام تراکنش و خرید بدون استفاده از کارت بانکی را ۶ ماه است که در سبد محصولات خود داریم و در حال استفاده از آن هستیم. این روش محدود به یک نوع کارت یا خدمات نکرده‌ایم و در حال حاضر کارت های اعتباری مجازی، کارت های هدیه و کارت های بانکی با عنوان ملی کارت داریم. 

محمدعلی محمودزاده تصریح کرد: بخشی از این طرح در وزارت اقتصاد در قالب تسهیلاتی که به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و تسهیلاتی که به دارندگان سهام عدالت پرداخت کردیم، عملا کاربردی شده است.  مشتریان می توانند تسهیلات را در قالب کارت اعتباری مجازی دریافت کنند که می توانند از فروشگاه زنجیره ای به طور خاص کوروش و رفاه و وین مارکت بدون همراه داشتن کارت، پرداخت را انجام دهند. 

وی ادامه داد: در بانک ملی قرار براین شد که تمام تسهیلات خرد (تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال) عملا در قالب اعتباری و با استفاده از کارت های مجازی پرداخت شود. 

به گفته مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد، همچنین کارت هدیه مجازی را در سیستم بانک ملی داریم که در در حال حاضر در اپلیکیشن ایوا امکان صدور کارت هدیه مجازی با اشکال مختلف وجود دارد. این کارت قابلیت انتقال هم دارد و شخص دریافت کننده نیز می تواند از این کارت عملا در خریدهای خود در بسترهای مجازی استفاده کند. 

محمودزاده با اشاره به نوع سوم یعنی کارت های معمول بانکی با عنوان ملی کارت، افزود: نزدیک به یک سال است که این خدمت اجرا می شود. به این صورت که اگر مردم اپلیکیشن ایوا را داشته باشند و به دستگاه های کارتخوان شرکت سداد و بانک‌های ملی مراجعه کنند می‌توانند از کارت استفاده نکنند. در واقع بدون لمس دستگاه کارتخوان پرداخت را با همان کیفیت قبل انجام می‌دهند. 

وی تصریح کرد: ما چون از قبل وارد این عرصه شدیم از اعلام این موضوع از سوی دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی بسیار خوشنود هستیم چرا که این موضوع نباید محدود به بانک ملی باشد بلکه باید در کل سیستم بانکی شاهد آن باشیم. 

مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اشاره به پاندمی کرونا، تاکید کرد: از ابتدا نگاهی از جنس مسئولیت اجتماعی به این موضع داشتیم که در شرایط سخت کنونی ناشی از کرونا، به دنبال راه حلی باشیم که مردم در خریدهای خود بدون نیاز به استفاده از کارت انجام دهند. 

محمودزاده همچنین گفت: پلتفرمی که بابت این موضوع استفاده می کنیم، QR کد است که در دنیا تعریف شده است و ما نیز این روش را بومی سازی کرده ایم و در حال استفاده از آن هستیم. این موضوع هم ملاحظات امنیتی خاص خود را دارد به نحوی که برخی از آنهایی که قبل از ما تجربه استفاده از QR را داشتند از QR های استاتیک استفاده می‌کردند که مشکلات بسیاری به دنبال داشت اما ما از QR داینامیک استفاده می کنیم که کل فرآیند را امن تر کرده است و در این مدت حتی یک مورد هم گزارش سواستفاده یا مشکل امنیتی نداشتیم. 

وی تاکید کرد: فناوری NFC یک راه حل بسیار پرهزینه است چرا که زیرساخت های سخت افزاری بسیاری دارد اما این در حالی است که باید یک خدمت را با نگاه فناورانه و حداقل هزینه و کیفیت مناسب ارائه کنیم. ضمنا NFC راه حل موفقی در دنیا نبوده است. 

مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد در پایان گفت: از مجموعه بانک مرکزی و جناب آقای همتی قدردانی داریم که رگولاتور این حوزه هستند و قطعا با حمایت بانک مرکزی از طرح های اینچنینی شاهد این هستیم که آنچه تجربه شده است را در کل کشور شاهد باشیم. در بانک ملی نیز به انحصاری بودن خدمات معتقد نیستیم و از وظایف اجتماعی خود می دانیم که راه های تجربه شده را در اختیار همه شبکه بانکی کشور قرار دهیم. همچنین در رویداد ملی شو از کل شبکه بانکی به ویژه عزیزان در بانک مرکزی دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند و شاهد خدمات عملیاتی ما که در حال اجراست و بعضی هم در این رویداد رونمایی خواهند شد، باشند.  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  3