شاخص بورس از کُما خارج شد!/ دامنه نامتقارن؛نوشدارویی برای احیای پیکر بی جان بورس

گزارش فعالیت سهام شرکت های بانک و بیمه در بورس یکشنبه 19بهمن99؛

بورس بالاخره به تصمیم اجرای دامنه نامتقارن به عنوان یکی از دهها تصمیم شورای عالی بورس واکنش نشان داد و صبح امروز از کُمای قطعی خود خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بورس اوراق بهادار تهران که در ماه های اخیر صحنه آزمون و خطای مدیران و کشمکش های صنفی،سیاسی،اقتصادی و …شده است پس از استعفا یا برکناری رئیس پیشین و انتخاب معاون اقتصادی وزارت اقتصاد به سمت ریاست سازمان بورس همچنان به ریزش خود ادامه داد و برخلاف دفعات گذشته با روی سبز به استقبال رئیس جدید نهاد ناظر خود نرفت.

در این میان جلسه دوم رئیس جدید آن هم در روز جمعه با تمام مصوبات ریز و درشت و امیدبخش خود نتوانست اثری بر بازار شنبه بگذارد.تا این که عصر شنبه در جلسه شورای عالی بورس بالاخره تبدیل دامنه متقارن منفی 5 تا مثبت 5 به دامنه نامتقارن منفی 2 تا مثبت 6 مورد تصویب قرار گرفت.پیشنهادی که ماه هاست به عنوان راهکاری برای سوق بازار از ریزش هیجانی به صعود و جلوگیری از سو استفاده حقوقی ها از سوی پیشکسوت های بازار مطرح شده بود.

این مساله کار را برای مانور حقوقی ها و نوسان گیری آن ها در شرایط کنونی بازار که اعتماد عمومی نیز از بورس سلب شده است سخت تر شد و همین مساله یکشنبه سبز شاخص را در اوج ریزش و ناامیدی برای بازار رقم زد.

بر این اساس شاخص بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز در جلسه معاملاتی دومین روز هفته با رشد 35 هزار و 151 واحدی معادل 3.1درصد در کانال خود صعود کرد و با اقتدار به ارتفاع یک میلیون و 170 هزار و 497 واحد رسید.

در این میان اغلب سهام شرکت های کوچک نیز با پیروی از بزرگان در صفوف خرید قرار گرفتند و همین مساله رشد 4 هزار و 973 واحدی شاخص هم وزن را رقم زد که معادل 1.2درصد از رشد روزانه این نماگر بود.

در معاملات امروز بیشترین تاثیر بر رشد شاخص مرهون رشد نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کگل، کچاد و تاپیکو بود.

بانکی ها همرنگ بازار شدند

گروه سهام بانک و موسسات اعتباری که با وجود ارزندگی اغلب با افت لیدرها و به تَبع آنها سایر سهام این گروه در ماه های اخیر بورس ظاهر شده است و حتی در روزهای مثبت کلیت بازار با معاملات چندان جذابی همراه نبوده است،امروز همرنگ بازار شد و در اغلب سهام به صف خرید نیز رسید.


پرحجم ترین نمادهای بانکی در معاملات امروز به ترتیب وتجارت با 176 میلیون سهم، وبصادر با 111میلیون سهم و وپارس با 109میلیون سهم در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.
کم حجم ترین نماد معاملاتی امروز نیز نماد بانک سرمایه(سمایه) با 182 هزار سهم بود.

برترین نمادهای بانکی  از نظر ارزش معاملات امروز نماد بانک تجارت با 497 میلیارد ریال، وبملت با 406 میلیارد ریال و وپارس 321 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز معاملات نیز به نماد بانک سرمایه با تنها یک میلیارد ریال تعلق گرفت.

بیمه ای ها نیمه سبز نیمه سرخ در بازار سبز

نماد شرکت های گروه بیمه در بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز با واکنشی غیر هیجانی به کلیت بازار معاملات خود را پیگیری کرد.

به طوری که بیش از نیمی از سهام این گروه مثبت و در صف خرید و بخشی دیگر نیز با گذراندن اصلاح قیمتی معاملات امروز را به پایان بردند.


اما پرحجم ترین نمادهای بیمه ای در معاملات امروز به ترتیب نمادهای بیمه آسیا، بیمه میهن و بیمه البرز به ترتیب با حجم 297 میلیون،29 میلیون و 26 میلیون بودند.

کم حجم ترین معاملات نمادهای بیمه ای نیز امروز سهم بیمه پاسارگاد (بپاس) با 209هزار سهم بود.

برترین نمادهای بیمه ای از نظر ارزش معاملات امروز نمادهای آسیا با بیش از 756 میلیارد ریال، کوثر با 358میلیارد ریال ودی با 257 میلیارد ریال بودند.

پایین ترین ارزش روز گروه بیمه ای نیز به معاملات بیمه حافظ (وحافظ) با 2 میلیارد ریال تعلق گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×  5  =